Polossi

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Polossi

Post by Svint1 »

Heisann!

Etter et litt nedslående resultat fra Rally Scandinavia på "kun" 15,5hk, er jeg nå på jakt etter flere....

Riktignok er det luftlekkasje i motoren, men det trengs uansett flere hk...

Derfor tenker jeg på å prøve "polossi." Er det noen som er kjent med dette bastard-kit'et?
Hva er effekten og hvordan er holdbarheten?

Vil tro at Malossi-stempelets 2 ringer hjelper noe...

Og er det noen som har troen på langslag til denne kombinasjonen?

Ø
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
patrikgrann
Lärling
Lärling
Posts: 583
Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
Location: Öglunda, Axvall, Skara
Contact:

Post by patrikgrann »

U got mail!
Truls
Entusiast
Entusiast
Posts: 188
Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden

Post by Truls »

Det gir ikke flere hk i seg selv...

spørsmålet er hva du er ute etter.

problemet med polini-sylinderen er stempelet,
men kjører ikke du allerede med gs-stempel?

malossi har noe som kalles cvf...
det betyr egentlig att spylekanalene har en tidsbegrenset åpning
slik som portene har.

åpner man disse og tilpasser på en polini så vil man få litt bedre toppeffekt, men det er bare marginalt.

optimalt er att spylekanalene har et konstant tverrsnitt som er stort nok till å fore sylinderen med den luftmengden den trenger for å gi ønsket effekt.. pga utformingen av blokken så er cvf systemet et veldig bra kompromiss for å kunne gi ønsket karakter av et kit som er bolt on, så å si.

hva har du for oppsett på motoren nå?
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Post Reply