
Hur löser man detta??
Hur löser man detta??
Jag håller på med min otursförföljda vespa och har snart bytt ut allt:) För att komma åt växelkorset behöver jag öppna specialarnas special mutter med verktyget på bifogade bilden. Jag har försökt att undgå detta verktyg men går verkligen bet. Snälla någon hur bär jag mig åt? Vart kan man köpa det? Finns det någon vänlig skäl i närheten av Falun som ett sånt här verktyg att låna ut?


favorit i repris; hur laddar man upp bilder, har glömt?)
Frustrerande, jag vet! Har nyss lärt mig:
1. Ladda upp en bild från din dator och lägg ut på nätet, t ex hos www.imageshack.us
2. Välj "resize image 640x480 (for message boards)"
3. Kopiera URL-länken i "Hotlink for forum (1)" och klistra in i meddelanderutan på SSK-forumet.
4. Obs! Ta bort följande text i början på den inklippta URL-länken: "[URL=http://imageshack.us]" samt texten "[URL]" i slutet. På detta sätt visas endast bilden och inget annat (förutom den text du skriver) i inlägget.
V H
Frustrerande, jag vet! Har nyss lärt mig:
1. Ladda upp en bild från din dator och lägg ut på nätet, t ex hos www.imageshack.us
2. Välj "resize image 640x480 (for message boards)"
3. Kopiera URL-länken i "Hotlink for forum (1)" och klistra in i meddelanderutan på SSK-forumet.
4. Obs! Ta bort följande text i början på den inklippta URL-länken: "[URL=http://imageshack.us]" samt texten "[URL]" i slutet. På detta sätt visas endast bilden och inget annat (förutom den text du skriver) i inlägget.
V H
-
- Lärling
- Posts: 583
- Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
- Location: Öglunda, Axvall, Skara
- Contact:
a) Vilken modell på vespa och vilken årsmodell pratar vi om
Utan den infon är det mycket svårt att hjälpa dig.
Mvh
Guran
Utan den infon är det mycket svårt att hjälpa dig.
Mvh
Guran
Vespresso wrote:Nu har jag kollat och är säker det är vänstergängad!
Men du har helt rätt Patrik, växelföraren är även den vänstergängad.
Mvh
Vespresso
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Tack för svar!! aha så den rackarn är vänstergängad alltså hmm det förklarar varför den satt så hårt!:) Den lär ju inte sitta lösare nu precis efter allt bankande:) Vespan är en GS160 av årsmodell 1962. (utan batteri).
Det här med bilden var ju konstigt.
Är det bara vissa som ser den bifogad bilden i frågan (i första "topic posten"?)
Jag bifogar en till bild på självaste muttern, och samma bild som i frågan från början med den tekniken Fritte rekommenderat.
Men klarar man sig utan verktyget då? ska man banka med en mejsel eller har ngn ngt annat tips hur man beter sig.
OBS! låsringen sitter inte kvar!!
[/URL]
By swells1

By [URL=http://profile.imageshack.us/user/swells1]swells1
Det här med bilden var ju konstigt.
Är det bara vissa som ser den bifogad bilden i frågan (i första "topic posten"?)
Jag bifogar en till bild på självaste muttern, och samma bild som i frågan från början med den tekniken Fritte rekommenderat.
Men klarar man sig utan verktyget då? ska man banka med en mejsel eller har ngn ngt annat tips hur man beter sig.
OBS! låsringen sitter inte kvar!!

By swells1

By [URL=http://profile.imageshack.us/user/swells1]swells1
-
- Lärling
- Posts: 353
- Joined: Tue 27 Mar 2007, 00:08
- Location: Stockholm
- Contact: