Mauro Pascoli
-
- Lärling
Mauro Pascoli
Tänkte dra iväg en storbeställning från Mauro Pascoli för att få vl3'an färdigställd. Men själva beställningsproceduren känns lite osäker. Ni som beställt därifrån tidigare, hur har ni gjort? Faxat en lista på vilka produkter man vill ha tillsammans med sin adress och kontokortsnummer? Sedan hoppas att portot inte blir tokdyrt?
Skickat mail och räknat upp vad vi ville ha. Berättat vilken Vespa det är frågan om, så att han kan kolla att du får rätt saker. Kortnumret har jag faktiskt mailat efter att jag fått svar på vad som finns och vad posten blir och kosta. Att faxa skulle vara säkrare... Allt har kommit som det skulle och vi har varit nöjda.
-
- Mästare
Jag har skrivit ut beställningen och faxat in den tillsammans med kortnumret. Har alltid fungerat jättebra. Portokostnaden har jag bara hållit tummarna för att den ska vara OK, vilket den alltid varit med de smådelar jag beställt.
Senare beställningar har jag gjort via mail och hänvisat till tidigare kortnummer.
Däremot har jag aldrig testat web-shopen som ger ett lite bökigt intryck.
mvh/HB
Senare beställningar har jag gjort via mail och hänvisat till tidigare kortnummer.
Däremot har jag aldrig testat web-shopen som ger ett lite bökigt intryck.
mvh/HB
-
- Lärling
-
- Dekaltrimmare
Jag har försökt hålla reda på fraktkostnaderna på beställningar från Pascoli. Mellan 6 och 12% av summa på delarna brukar det röra sig om. Men mycket beror förstås på hur tunga delar man skall ha. Huvudregeln är i alla fall att ju mera och dyrare delar man beställer, desto billigare blir frakten - i proprortion!. Av det ger sig också en annan tumregel: Det lönar sig alltid att slå ihop sig med andra vespister och göra en gemensam beställning.
Så låga fraktkostnader som 6% blev det på en beställning som kostade närmare 2.000 euro, men då var vi visst 4 som sambeställde. En bra sak - om även inte så billig - är ju att Pascoli alltid skickar sina paket som express med hemkörning. Då får man paketet på 30-48 timmar från Italien. Undantaget var, när jag ifjol våras brådskande behövde en hastighetsmätarvajer, som just då inte gick att uppbåda i Finland. ja beställde den och div. "småkrafs" (div. små gummidelar o.a. som kan vara bra att ha hemma) från P. Då kom försändelsen på mindre än 1/2 kg per post som rekommenderat maxibrev. Den gången tog det närmare en vecka.
Mvh
Hasse
Så låga fraktkostnader som 6% blev det på en beställning som kostade närmare 2.000 euro, men då var vi visst 4 som sambeställde. En bra sak - om även inte så billig - är ju att Pascoli alltid skickar sina paket som express med hemkörning. Då får man paketet på 30-48 timmar från Italien. Undantaget var, när jag ifjol våras brådskande behövde en hastighetsmätarvajer, som just då inte gick att uppbåda i Finland. ja beställde den och div. "småkrafs" (div. små gummidelar o.a. som kan vara bra att ha hemma) från P. Då kom försändelsen på mindre än 1/2 kg per post som rekommenderat maxibrev. Den gången tog det närmare en vecka.
Mvh
Hasse
HR
-
- Lärling