Mauro Pascoli

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Bustamente
Lärling
Lärling

Mauro Pascoli

Post by Bustamente »

Tänkte dra iväg en storbeställning från Mauro Pascoli för att få vl3'an färdigställd. Men själva beställningsproceduren känns lite osäker. Ni som beställt därifrån tidigare, hur har ni gjort? Faxat en lista på vilka produkter man vill ha tillsammans med sin adress och kontokortsnummer? Sedan hoppas att portot inte blir tokdyrt?
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Skickat mail och räknat upp vad vi ville ha. Berättat vilken Vespa det är frågan om, så att han kan kolla att du får rätt saker. Kortnumret har jag faktiskt mailat efter att jag fått svar på vad som finns och vad posten blir och kosta. Att faxa skulle vara säkrare... Allt har kommit som det skulle och vi har varit nöjda.
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Jag har skrivit ut beställningen och faxat in den tillsammans med kortnumret. Har alltid fungerat jättebra. Portokostnaden har jag bara hållit tummarna för att den ska vara OK, vilket den alltid varit med de smådelar jag beställt.

Senare beställningar har jag gjort via mail och hänvisat till tidigare kortnummer.

Däremot har jag aldrig testat web-shopen som ger ett lite bökigt intryck.

mvh/HB
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Tidigare har jag mejlat in beställningar och nu senast via den omgjorda hemsidan. Lite krångligt att bläddra bland grejorna där. Det hjälper att ha en katalog i handen.
/P
Bustamente
Lärling
Lärling

Post by Bustamente »

Tack för svaren allihop. Verkar som man kan känna sig lugn att skicka iväg kontokortsuppgifter då. Ingen verkar ju ha dåliga erfarenheter...
Är lite rädd att portot sticker iväg för jag ska ha komplett golvlistsats, sadelöverdrag och en massa prylar... Men jag mailar väl först då...
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Hej!

De flesta banker har tjänsten 'e-kort', använd den om du känner dig osäker.

VH/C
Hasse Riska
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Hasse Riska »

Jag har försökt hålla reda på fraktkostnaderna på beställningar från Pascoli. Mellan 6 och 12% av summa på delarna brukar det röra sig om. Men mycket beror förstås på hur tunga delar man skall ha. Huvudregeln är i alla fall att ju mera och dyrare delar man beställer, desto billigare blir frakten - i proprortion!. Av det ger sig också en annan tumregel: Det lönar sig alltid att slå ihop sig med andra vespister och göra en gemensam beställning.

Så låga fraktkostnader som 6% blev det på en beställning som kostade närmare 2.000 euro, men då var vi visst 4 som sambeställde. En bra sak - om även inte så billig - är ju att Pascoli alltid skickar sina paket som express med hemkörning. Då får man paketet på 30-48 timmar från Italien. Undantaget var, när jag ifjol våras brådskande behövde en hastighetsmätarvajer, som just då inte gick att uppbåda i Finland. ja beställde den och div. "småkrafs" (div. små gummidelar o.a. som kan vara bra att ha hemma) från P. Då kom försändelsen på mindre än 1/2 kg per post som rekommenderat maxibrev. Den gången tog det närmare en vecka.

Mvh

Hasse
HR
Bustamente
Lärling
Lärling

Post by Bustamente »

Tackar för svaren. Jag skickar iväg ett mail med beställning så fort han är tillbaka från semestern... 2000 euro var ingen dålig beställning det. Jag som tyckte jag gjorde en stor med mina 300 euro :grin:
Post Reply