Hjälp-bara tomgång (primavera)
Hjälp-bara tomgång (primavera)
Hej.
Har äntligen fått ihop min Primavera-66.
Den startar,men går bara på tomgång,varvar ingenting på full gas.
Händer ingenting när jag skruvar på tomgångsskruven heller.
Tog ur förgasaren och kollade allting,rent och snyggt,sliden gick upp och ner som den skall,är en Dellorto SHB 16/16.
Hittar inga otätheter heller.
Varför beter den sig så här.
Hoppas någon kan hjälpa mig lösa detta.
MVH
Janne
Har äntligen fått ihop min Primavera-66.
Den startar,men går bara på tomgång,varvar ingenting på full gas.
Händer ingenting när jag skruvar på tomgångsskruven heller.
Tog ur förgasaren och kollade allting,rent och snyggt,sliden gick upp och ner som den skall,är en Dellorto SHB 16/16.
Hittar inga otätheter heller.
Varför beter den sig så här.
Hoppas någon kan hjälpa mig lösa detta.
MVH
Janne
Jo visst skulle det väl kunna vara tändningen men när du hade isär förgarasern kollade du att det inte satt någon s**t kvar i munstyckerna. Min erfaranhet är att allt kan se rent och snyggt ut i det hela men i det lilla lilla hålet längst nere på nått munstycke och man får ta en liten nål och pilla bort lorten för att sen låsa rent med tryckluften.
Har du provat att dra ut choken för att se vad som händer då?
Har du provat att dra ut choken för att se vad som händer då?
Ett liknande fel hade Göran på sin Racer. Det visade sig bissart nog att det var dödakabeln som hade lossanat och när han gasade på lite fick gasrullen kontakt med dödarkabeln som blev jordad och motorn dog. Jag har även varit med om liknande fel på en Bajaj där CDI boxen spruckit och den bara gick på tomgång, så fort man gasade orkade den inte med. Men nu så har ju Priman inte CDI så det kan ju knappast vara det.
Jag tror som du Calle att den läcker luft,men var,svänghjulskilen,bensinen är OK,provat med 3st olika tändsrift blev inte bättre av det.
Slidventilens tätning skall jag kolla,jag har inte själv meckat med motorn så jag har inte någon koll på om den är renoverad eller ej,förmodligen inte.
Har ingen historia om den heller,förre ägaren är inte i livet längre,har förmodligen inte varit i trafik på många år Reg.nr:N352.
Slidventilens tätning skall jag kolla,jag har inte själv meckat med motorn så jag har inte någon koll på om den är renoverad eller ej,förmodligen inte.
Har ingen historia om den heller,förre ägaren är inte i livet längre,har förmodligen inte varit i trafik på många år Reg.nr:N352.