Hej!
På min GS är sadeln klädd med skinn. Ni som har likadana, hur behandlar eller sköter ni sadeln så den inte torkar ut eller suger åt sig enormt mycket vatten när det regnar? Vanligt skofett kan ju inte vara någon höjdare, misstänker att man kan glida runt en del på sadeln om den behandlas med det. När vespan fraktades hit med Bussgods så satte dom fast adresslappen på sadeln och när jag tog av den så blev det ett tydligt märke där den hade suttit. Vad kan man fixa sånt med? Skokräm?
/Hans
Behandla skinnet på sadeln
Behandla skinnet på sadeln
Vespa GS 160
Vespa SS 180
Lambretta TV 175 (Mugello 186)
Hans Rekstad
Vespa 50 (100 cc)
Vespa GS VS5
Vespa GS 160
Vespa SS 180
Lambretta TV 175 (Mugello 186)
Hej jag använder samma fett som används till hästsadlar och stövlar med mera.
Fungerar bra till skinnstället också.
Finns i de flesta stormarknader som säljer häst-tillbehör
Detta blir inte halt och det sugs upp fort av skinnet på sadeln så det går att sitta nästan direkt på sadeln efter en behandling.
Vid regnväger så kan sadeln suga åt sig lite vatten ändå, så det bästa är att täcka över sadeln om man kan med ett nylon överdrag eller liknande.
Märket efter adresslappen förvinner nog efter några behandlingar med sadelfettet.
Jag råkade stänka spillolja på min sadel vid oljebytet med svarta fläckar som följd ,men de försvann efter ett par veckor.
Björn
Fungerar bra till skinnstället också.
Finns i de flesta stormarknader som säljer häst-tillbehör
Detta blir inte halt och det sugs upp fort av skinnet på sadeln så det går att sitta nästan direkt på sadeln efter en behandling.
Vid regnväger så kan sadeln suga åt sig lite vatten ändå, så det bästa är att täcka över sadeln om man kan med ett nylon överdrag eller liknande.
Märket efter adresslappen förvinner nog efter några behandlingar med sadelfettet.
Jag råkade stänka spillolja på min sadel vid oljebytet med svarta fläckar som följd ,men de försvann efter ett par veckor.
Björn
[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc150/GTVBJORN/vespainvito60anni_169.jpg[/img]