...bara undrar. Har alltid fascinerats av människor som lackar objekt med hjul och sånt på. Snyggt? Att den dessutom är från -62 är bara extra korv på mosbrickan.
EDIT:
Last edited by Mancino on Fri 17 Aug 2007, 16:42, edited 1 time in total.
Skoj att man lägger annonser utan att man destu mer kollar objektets detaljer. 1962 fanns nog inga V50 ens på planeringsbordet.
Jag skall berätta att min skönhet var målad för flera år sedan tillbaka med ungefär en motsvarande färg. Mera lila. Sett en bild och hittat ett par platser där man ser en pytteliten fläck av fd färgen. Ger gåshud fortfarande, men man skall komma ihåg att, som det alltid predikas, var och en får ju göra göra vad den vill med sin skoter. Eller? Jag har faktiskt hittat en mycket positiv sak med påkluddade färger: Man har gott samvete när man för ramen till blästring och målar dit en ny omgång av orginalfärg! Och kanske den där påkluddningen räddade skotern från att rosta? Men visst kan det vara jobbigare att sälja nu när ägaren förverkligat sig själv...
Min första scooter lackade jag i nästan exakt samma kulör...pinsamt.
Att det dessutom var en PK som man piffade till med svarta crashbars och bumper i samma färg är väl ännu pinsammare.
Men nog tog man isär den först allt.