Som sagt, frakt av Vespa från Malmö till Karlstad - please, nå´n som har någon god idé om hur man löser detta utan att ruinera sig? Har varit i kontakt med LBC/Ekdahls, och de vill ha 1900:- emballerad och klar vilket är över min lilla, lilla budget...
Skriv gärna här på forumet om du har en smart idé, eller maila mig direkt på claes.bengtsson@lr.se
EDIT: eller åtminstone frakt uppåt i riket någonstans närmare Karlstad?
klubbo wrote:Tack för tipset, men de tar inte en Vespa då maxvikt för bussgods är 40kg. Dessutom är den för stor säger de...
Stämmer verkligen det? Gå in på bussgods.se och kolla på Västernorrland. Där finns prisangivelser för mopeder och mc. Måste väl vara samma regler hos er där nere. Om jag kan skicka en Vepspa med bussgods till dej borde du ju kunna skicka en åt andra hållet också?
Bengan wrote:
Stämmer verkligen det? Gå in på bussgods.se och kolla på Västernorrland. Där finns prisangivelser för mopeder och mc. Måste väl vara samma regler hos er där nere. Om jag kan skicka en Vepspa med bussgods till dej borde du ju kunna skicka en åt andra hållet också?
Där blev jag glad - en kort stund...
Nej, har ringt bussgods i Malmö, och kollit får väga högst 40 kg.
Den ska enligt uppgift gå att köra, men jag vet inte hur klokt det är om premiärturen blir ca. 55 mil... Det ska dessutom tydligen vara lika långt TILL Malmö från Karlstad som tvärtom
Mancino wrote:Antar att något hindrar dig från att hyra skåpbil/släp för att hämta den? Det kanske blir ännu dyrare iofs, men samtidigt en trevlig utflykt.
Kruxet är tiden - jag kommer inte ifrån jobb/familj den tid det tar att åka med släp tur och retur Karlstad-Malmö. Har åkt 120 mil på en Softail på en dag en gång, och det tog större delen av det dygnet - att kånka ungefär samma sträcka med släp på ett dygn känns inte så lockande, i synnerhet inte som jag får svårt att komma ifrån.
Bengan wrote:
För kännedom: i Norrland kan man frakta Vespor med bussgods då man kör med andra typer av bussar än i södra Sverige. Allt enligt bussgods i Karlstad...
Bengan wrote:
För kännedom: i Norrland kan man frakta Vespor med bussgods då man kör med andra typer av bussar än i södra Sverige. Allt enligt bussgods i Karlstad...
Nu har jag bokat transport med en flyttfirma till det facila priset av 1000kr. Är lite fundersam över hur det här ska sluta då det hela är höljt i visst dunkel bestående av "vi kanske kan på lördag... eller en annan dag... kanske".
Förmodligen tar de den med sig när de ändå har vägarna förbi, därav osäkerheten. Din Vespa är inte prio 1, typ. Hur förpackar/skyddar du maskinen? Lite bubbelplast på kåpor och framskärm sitter aldrig fel.
/jns
jencla wrote:Förmodligen tar de den med sig när de ändå har vägarna förbi, därav osäkerheten. Din Vespa är inte prio 1, typ. Hur förpackar/skyddar du maskinen? Lite bubbelplast på kåpor och framskärm sitter aldrig fel.
/jns
Jodå, det är korrekt - flyttbilen åkte till Rotterdam idag och hämtar upp Vespan på återresan. När det gäller emballage så "lôver di att di ska va försiktige", och säljaren har dessutom lovat att övervaka surrningen.
Så här nervös har jag inte varit sedan jag var på besiktningen med H-D:n senast...
Mancino wrote:Får man fråga vad det är för en Vespa?
Ja, det får man - en P200 reggad som -81:a. Min Primavera i all ära, men för att t.ex kunna skjutsa barnen fordras större doningar. Nu hoppas jag på driftsäkerhet och lite knuff även i uppförsbackar