Jungfrufärden närmar sig... hjulbultar saknas.

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Hedge wrote:Ja just ja: ON topic: Har du fått tag i några? Tror att jag har fyra som ligger och skräpar.

Guran
Mancino wrote:jag säger bara: "Jungfrufärden närmar sig... hjulbultar saknas."
Det är inte jag som saknar dessa, men ville ändå påminna om detta ämnes verkliga fråga.
Belmondo
Nybörjare
Nybörjare

Post by Belmondo »

Mancino

haha! tack, jag känner mig helt bortglömd.

har fått tag på bultar nu, så nu fyller denna tråd ingen större funktion[/b]
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Belmondo wrote:
haha! tack, jag känner mig helt bortglömd.

har fått tag på bultar nu, så nu fyller denna tråd ingen större funktion
Det blir lätt så. Kul att du får åka lite nu då... Har du fått på hjulen än?
Belmondo
Nybörjare
Nybörjare

Post by Belmondo »

Nej, har lite vajrar att dra först. Motorn blev precis klar i dagarna, har pedanternas pedant som hjälper mig, så det tar lite tid. Men bra blir det =)
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Belmondo wrote:Nej, har lite vajrar att dra först. Motorn blev precis klar i dagarna, har pedanternas pedant som hjälper mig, så det tar lite tid. Men bra blir det =)
Men då blir det iaf riktigt bra gjort. Tråkigt att inte få åka bara, men snart så... Lycka till med fortsättningen!
Belmondo
Nybörjare
Nybörjare

Post by Belmondo »

Tack! ja, men nu har jag väntat så länge så suget har lagt sig lite. Blir den klar fortare är det bara en bonus, men det är klart, det skulle ju vara fint att hinna åka lite den här säsongen i alla fall.
Belmondo
Nybörjare
Nybörjare

Post by Belmondo »

Jag lovar att jag ska lägga upp bilder när den är klar så får ni alla se de beryktade hjulbultarna som det har stormat så om =)
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Belmondo wrote:Jag lovar att jag ska lägga upp bilder när den är klar så får ni alla se de beryktade hjulbultarna som det har stormat så om =)
Ser fram emot bilder :) :grin:

Man förstår nu varför det så lätt blir krig.... 1:a hjulbultskriget! :sad:
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Mancino wrote:Man förstår nu varför det så lätt blir krig.... 1:a hjulbultskriget! :sad:
App, app, app... Sedvanligt simpel och torr göteborgshumor är strängeligen förbjuden på forumet! (Även om jag vet att du är stockholmare, men det där var göteborgshumor av värsta slag...) :grin:
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Terraplane Blues wrote:
Mancino wrote:Man förstår nu varför det så lätt blir krig.... 1:a hjulbultskriget! :sad:
App, app, app... Sedvanligt simpel och torr göteborgshumor är strängeligen förbjuden på forumet! (Även om jag vet att du är stockholmare, men det där var göteborgshumor av värsta slag...) :grin:
Jag som själv hatar sån humor, dvs mig själv nu...sojjy! :confused
Petrolheads
Nybörjare
Nybörjare

re:

Post by Petrolheads »

Ensak som är lite trist är ju att man som ny inte har en ledtråd om var alla kommer ifrån då det står Sweden på nästan alla forumanvändare.
Är det för att man skäms, vill vara anonym eller bara är för slö för att ändra?!?!
Gå in på era profiler pronto och ändra :D
(så man vet om det är Gbg humor eller inte...)
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: re:

Post by fritte »

Petrolheads wrote:(så man vet om det är Gbg humor eller inte...)
Termen "Gbg humor" hänvisar inte till det geogeafiska ursprunget, utan är snarare en bedömning av skämtets kvalite... :grin:
Vitus
Entusiast
Entusiast

Post by Vitus »

GBG-humor är väl den enda rätta.... :D

Eller kanske räknas ovanskrivna som just gbg-humor...hmmm :grin: :grin:
Renoveraren som renoverar sönder....men som nu vågar ge råd till andra...:)
girlie
Nybörjare
Nybörjare

Post by girlie »

Robert!
har inte orkat läsa hela diskussionen, men fastnade för meningen om att SSK inte gör ngt för norra Sverige.
Som fd info- och lokalgruppsansv i SSK har jag personligen, på min privata tid och mobilräkning ringt upp bl a dig och frågat om inte du ville vara kontakt i norra Sverige!
Att tex styrelsen består av många stockholmare för tillfället beror på att vi som satt i styrelsen tidigare av naturliga skäl känner flest stockholmare. Alla medlemmar är välkommna att kontakta valberedningen med förslag på lämpliga kandidater. De tar mer än gärna emot förslag från andra delar av Sverige.
Anna Söderlund
0708660719
Belmondo
Nybörjare
Nybörjare

Post by Belmondo »

Efter en lång väntan var det idag således dags för den kraftigt försenade jungfrufärden...
Känslan att äntligen få sätta sig på och köra efter över ett års tid av renovering var obeskrivlig. Den gick så fantastiskt bra så jag är snudd på rörd.
Färden gick som en dans tills jag stolt som en barnunge skulle visa upp den för min gode vän varpå han frågade om jag hade tappat sidokåpan?
Mycket riktigt, jag hade under den korta tid jag hunnit köra tappat min fina originalkåpa, detta berövade glädjen avsevärt som ni nog kan förstå.

Jag undrar nu om det finns någon här som har en kåpa att sälja till mig?
Gärna beige, men annan färg går naturligtvis också bra.

/Dennis
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Du hittar inte kåpan? Sådant som faller brukar ju ligga en stund vid vägen.
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Belmondo wrote:Mycket riktigt, jag hade under den korta tid jag hunnit köra tappat min fina originalkåpa, detta berövade glädjen avsevärt som ni nog kan förstå.
Nej, vad trist! Jag förmodar att du har kört sträckan igen och kollat om du hittar kåpan? Prova även att sätta ut en annons i lokaltidningen - sådant kan hjälpa ibland.

Hoppas det ordnar sig!
Belmondo
Nybörjare
Nybörjare

Post by Belmondo »

Har åkt samma vända säkert 5 gånger, men den kan nog tyvärr flyga en bra bit om den slår i backen i hög fart.

Finns de att köpa nya? Vill ju helst ha en som är lite sliten så den smälter in.
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

visst finns de att köpa nya. bara att vända dig till de vanliga återförsäljare av reservdelar. troligtvis kommer du behöva lacka om den till rätt kulör.

C
Post Reply