Läser just senaste numret (254) av Scootering (engelsk scootertidskrift, finns att köpa hos t ex Press-stop). Och på sid 16-19 har de bänktestat 10 olika effektpipor för Primavera. Tänkte det kunde intressera några här
Dock, maskinen de testar på är ganska rejält trimmad, Malossi 136-kit och 28 mm förgasare. Den gav mellan 11,8 och 16 hästar på bakhjulet, beroende på pipa. Men testet är knappast relevant för mer standardbetonade hojar. Men det kan ju vara kul att få en överblick.
De pipor som testas är:
* ET3
* Hammerzombie
* Polini Evolution
* Polini bananen
* S&S Curly
* PM Tuning PM40
* VSP (klon av PM)
* VSP Race
* Zadra
* Simonini down & forward
Priser från 59 euro (ET3) till 450 euro (S&S)
/jens
Tack för tipset, Jencla - precis vad jag behövde! First thing in the morning (när skallen slutat banka) bär det iväg till Press-Stop. Får försöka blunda och snabbt bläddra mig igenom sidorna med alla jobbiga engelska custombyggen med kilometerlånga gafflar...
Tusen tack för tipset återigen, hyggligt att du postade!
jahapp, du nöjer dig inte med att köra ifrån mig?
Goes kör med Norrie kerr, den som nu är plankad och kallas Hammerzombie i testet. Fast Down & forward kör ju Bendik med och honom såg jag inte alls efter starten....
( Snackar om helgens vidunderliga scooterrejs i Linköping om nu någon missat detta storslagna evenemang )
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Fredrick wrote:scanna och lägga in hade annars varit uppskattat av mig oxå
men förstår om du inte orkar.
jag tror inte det är mer arbete än att skanna & sända, men att kopiera böcker & tidskrifter och lägga ut på nätet är i strid med upphovsrätten. Jag tror det är det jenscla vill undvika...
Jag har sänt sidorna till Subitus och sänder dem gärna till fler, skicka mig ett PM bara. Däremot kan vi inte publicera utan tillstånd, som ni säkert förstår.
/jens
jencla wrote:Jag har sänt sidorna till Subitus och sänder dem gärna till fler, skicka mig ett PM bara. Däremot kan vi inte publicera utan tillstånd, som ni säkert förstår.
/jens
Tackar och bockar mycket bra test... Jencla scannat som en gud....