Surfa med en Vespa?

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
calle
Trollkarl
Trollkarl

Surfa med en Vespa?

Post by calle »

vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Något att underhålla mindre barn med som man har sittande på fotbrädan? Litet samma kategori som den där lädervespan:
Lädervespa

Hmm, hur gör man för att få linken kort med en beskrivningstext istället? Forumstexter blir så svåra att läsa med sådana här jättelänkar.
Last edited by vespaco on Fri 10 Aug 2007, 13:02, edited 1 time in total.
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

korta länkar kan du göra här:
http://shorl.com/
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

vespaco wrote:
Hmm, hur gör man för att få linken kort med en beskrivningstext istället? Forumstexter blir så svåra att läsa med sådana här jättelänkar.
Du kan skriva in adressen i forumtaggen med ett likhetstecken efter "url" och sedan skriva en beskrivande text mellan start och sluttaggen, alltså såhär:

Code: Select all

[url=http://cgi.ebay.it/PIAGGIO-VESPA-GTV-250-RIVESTITA-DI-PELLE_W0QQitemZ330153012970QQihZ014QQcategoryZ94141QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem]Kul grej![/url]
- så blir det såhär:
Kul grej!

(Fiffigt att göra med skrymmande bilder också, beskrivningen kan innehålla en "img" tag, så kan man ha en "thumbnail-bild" som sedan länkar till den stora bilden, använd t ex koden i "Thumbnail size -> Forums" på imageshack precis som den är - allt är såååååå mycket bättre med den nya forumprogramvaran :grin: )
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Märk så snabbt jag lärde mig det! Nu är länken korrigerad. Jag försökte innan skriva åt andra hållet,dvs skrev url=lädervespa och det fungerade ju inte. Litet avigt så här men det klarar man att leva med.
Post Reply