Scooterregistret

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Bengan
Lärling
Lärling

Scooterregistret

Post by Bengan »

Tänkte att det kan vara kul att se vad alla har för scootrar. Lägg upp en eller några bilder och berätta lite om din scooter.
Last edited by Bengan on Thu 16 Aug 2007, 23:43, edited 1 time in total.
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Inte för att jag vill döda en trevlig idé, men hela den här kategorin är ju full av trådar där folk visar och berättar om sina scootrar...

Vad är det mer specifikt som du saknar i de trådarna, Bengan? Chassinummer?

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Jag gjorde en sökning i vår medlemsmatrikel:

Vespa: 1682 st
Lambretta: 342 st

Därav:
Vespa Touring: 313 st
Vespa GS: 116 st
Vespa Super Sport eller SS: 77 st
Vespa Rally: 72 st
Vespa GL: 45 st
Vespa Sprint: 37 st

Det här är bara medlemmar i SSK, på forumet behöver man inte vara medlem i klubben så det finns säkert fler.

Du tycker trådarna är fulla av bilder, men jag håller inte med. När jag söker bilder på tex Super Sport under Medlemsbilder eller Projektbilder hittar jag bara ett fåtal bilder. Detsamma gäller om jag söker på andra modeller, men jag kanske använder sökverktyget fel.

Jag tycker det skulle vara kul att se Calles 11 scootrar på bild med lite beskrivning. Fredericos GS160 fick stor uppskattning i Dagens scooterbild och jag är övertygad om att det finns en massa fler intressanta scootrar som skulle vara kul att se och få veta lite mer om.

Är jag ensam som tycker det skulle vara trevligt med en presentation av forumdeltagarnas scootrar så tänker jag inte tvinga nån att lägga upp bilder här. Men jag tycker det är taskigt att gå in och såga tråden i första inlägget.
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Bengan wrote:Jag tycker det skulle vara kul att se Calles 11 scootrar på bild med lite beskrivning.
Skoj att det kan intressera dig :)
Om det blir ngn orgaiserad form av register så lägger jag gärna in information om mina scooters...
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Hej Bengan. Förlåt om det verkade som en sågning, det var verkligen inte meningen.

Det var kanske mer en form-fråga. Varför lägga upp sina fordon i din tråd när det finns en hel kategori med just det syftet.

Men skit i formen, låt oss gemensamt uppmana folk att slänga upp bilder på sina fordon. Det kan jag aldrig glo mig trött på.

/JM, som har lagt upp sin Rally & Primavera i http://www.scooterklubben.com/forum_new ... php?t=1474
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Post Reply