Är detta den svenska standardveven?
Är detta den svenska standardveven?
Ni som har bytt vevar och sett hur svensk standardvev ser ut, jag har fotat min vev och novis som jag är skulle jag hemskt gärna vilja få reda om på detta är den svenska originalveven eller någon annan?

-
- Mästare
Re: Är detta den svenska standardveven?
Det ser väldigt mycket ut som den svenska standardveven..men för att vara säker bör man mäta eftersom ett par mm avhyvlat inte syns på bilden
mvh/HB
[quote="Andréas"]Ni som har bytt vevar och sett hur svensk standardvev ser ut, jag har fotat min vev och novis som jag är skulle jag hemskt gärna vilja få reda om på detta är den svenska originalveven eller någon annan?
mvh/HB
[quote="Andréas"]Ni som har bytt vevar och sett hur svensk standardvev ser ut, jag har fotat min vev och novis som jag är skulle jag hemskt gärna vilja få reda om på detta är den svenska originalveven eller någon annan?
Hur långt och djupt är gapet exakt på de svenska vevarna?henrikborjeson wrote:Det ser väldigt mycket ut som den svenska standardveven..men för att vara säker bör man mäta eftersom ett par mm avhyvlat inte syns på bilden
mvh/HB
Jag tror visserligen att det varierar något över tid, men på den senaste jag kollade, en 77:a, som jag har kvar noteringar ifrån så rörde det sig om 36,4 mm mätt rakt över.Andréas wrote:Hur långt och djupt är gapet exakt på de svenska vevarna?
/Fredrik
Okej. hur gick den v50n?freddarok wrote:Jag tror visserligen att det varierar något över tid, men på den senaste jag kollade, en 77:a, som jag har kvar noteringar ifrån så rörde det sig om 36,4 mm mätt rakt över.Andréas wrote:Hur långt och djupt är gapet exakt på de svenska vevarna?
/Fredrik
Sakta!Andréas wrote:Okej. hur gick den v50n?