Hej!
Jag behöver lite hjälp med förgasarinställningen på min vespa GTr.
Den svarar inte upp direkt på gaspådrag i ettans växel,den liksom bromsar upp när man gasar på,den stannar inte men det känns lite osäkert när man står stilla och skall över vägkorsningar.
Jag har provat med lite olika innställningar på luftskruven det har blivit lite bättre men inte riktigt bra.
är det luften eller behöver jag ett större lågfartsmunstycke,för övrigt går den bra i hela fartregistret?
Mvh
Janix/Janne
Det är oftast inte luftskruven som är den enda boven, utan att ett eller flera andra munstycken är igenskitade. Ta loss förgasaren och gör ren den och luftfiltret ordentligt, passa samtidigt på att byta alla packningar.
Luftskruven (dvs INTE tomgångsskruven) brukar funka någorlunda om man drar den i bott och sedan 1.5 varv ut.
Mvh
Guran
janix wrote:Hej!
Jag behöver lite hjälp med förgasarinställningen på min vespa GTr.
Den svarar inte upp direkt på gaspådrag i ettans växel,den liksom bromsar upp när man gasar på,den stannar inte men det känns lite osäkert när man står stilla och skall över vägkorsningar.
Jag har provat med lite olika innställningar på luftskruven det har blivit lite bättre men inte riktigt bra.
är det luften eller behöver jag ett större lågfartsmunstycke,för övrigt går den bra i hela fartregistret?
Mvh
Janix/Janne
Går den bättre med choken på? Huvudmunstycket är kanske för litet? Läckage vid insugningsröret på blocket? Avsaknad filtpackning mellan insugningsrör och förgasare?
Det finns inget insugningsrör på en Dellorto SI 20/20 förgasare vad jag vet den är monterad direkt på blocket,ingen filtpackning heller.
Du tänker nog på en SHB förgasare till smallframe.