Bengan wrote:
Hur har du gjort för att få växelsiffrorna så tydligt röda?
Man tar och skär ett snitt i tummen och låter blodet droppa ner över styret en stund. Därefter torkas överflödigt blod bort och det hela förseglas med litet klarlack. Klart! Nejdå, vanlig modellfärg och pensel...
Jonas wrote:Verkar som det varit en riktigt böt och långsam (enl. mätare) tur.
Men det blir väl så när man vill uppleva "Sommar?" Sverige.
Gillade Runes bensin mack. Betydligt mer stiligt än Staoil.
Kollade själv in Oljeshejkerna Johnsson mack i Alvesta.
Rikitgt flashigt med eget oljeborrtorn och allt.
Hann tyvärr inte att plåta.
Hittade en sida om lite besinmacks info.
http://web.telia.com/~u47210459/bolag.html
Jodå, blöt var resan - men det gör inget när man har både regnställ och regncape ovanpå! Visst gick det sakta emellanåt. De 40 milen avverkades på exakt 9 timmar med stopp för fotografering, tankning, piprökning och matintag.
Jag blev förvånad att jag inte stötte på dig på någon liten småländsk grusväg, Jonas - vi brukar ju ha en förmåga att korsa våra vägar på de mest oväntade ställen... Vi får snart ta en runda på den skånska landsbygden när vädret och annat tillåter!
Schysst länksida om bensinbolag - t o m Runes bensin i Emmaboda fanns med! Visst är det härligt med alla gamla (och en del nya) bensinbolag. Trist bara att normännen har smutsat ner vårt land med smaklösa bensinbolag. Det var mer stil förr och därför blir man glad när man ser ett litet bolag som Runes bensin mitt i allt bensinmackselände. Vi kan ju ta en tur till den fantastiska Caltexmacken i Mörarp en dag, om du inte redan har varit där?
vespaco wrote:Tja, jag drabbades (tillfälligt) av en depression när jag såg TF:s bilder. Varför lyckas inte mina skoterbilder... Kan det ha att göra med att man åker i sällskap och aldrig hinner komponera/fundera för att få en bra bild. Just när man kommer på en bra idé så skall sällskapet iväg och det är bara att packa undan kameran om den ens hann fram ur väskan. Suck... Och så skall man ännu delta i forumets tävling.

Tack - du är alltför snäll, Vespaco! Faktum är att jag hatar (japp, verkligen hatar) den bajskamera (t o m kraftig underdrift) som jag har i väntan på min trasiga Canon. Det är helt omöjligt att få bilderna som man vill ha dem *grrr*. Och så avskyr jag det där icke-estetiska 4:3-formatet på bilderna. Tack ändå...