Hallå,
På min touring med P200 motor så har jordkabeln på CDIn gått av precis vid infästningen. O eftersom den (CDI) funkar bra så tänkte jag försöka behålla den istället för att köpa ny. Dock ser CDIn helingjuten ut, och de trådar jag har att leka med är rätt korta.
Nån som har tips? Löda - smälter inte plasten då??
Den tråden har varit av på min PX sen 2001, och jag har inte märkt att den går speciellt dåligt. Så man kan klara sig utan den.
Mvh
Guran
fat_mac wrote:Hallå,
På min touring med P200 motor så har jordkabeln på CDIn gått av precis vid infästningen. O eftersom den (CDI) funkar bra så tänkte jag försöka behålla den istället för att köpa ny. Dock ser CDIn helingjuten ut, och de trådar jag har att leka med är rätt korta.
Nån som har tips? Löda - smälter inte plasten då??
Jag tror att det är en reservkabel for CDIn kan nog gå sönder om jorden plötsligt försvinner/glappar i den vanliga 4-poliga kontakten. Jag har löddat min och visst smälter plasten lite omkring men det är inte hela världen
Javisst är det en reserevkabel, den vita kabeln med flatstift och den yttre jordkabeln har samma funktion.
Om den ena felar så skall den andra göra jobbet för att inte bränna systemet.
God idé att ha båda för säkerhets skull.
Ser ut att vara lätt att laga på din, du kan efter lödning fösegla det hela med epoxy eller liknande.