doa beats -bounce-

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
emaretta
Drömmare
Drömmare
Posts: 5
Joined: Tue 31 Jul 2007, 11:28
Location: Stockholm

doa beats -bounce-

Post by emaretta »

make and increase profit. Therefore, they will do anything, and hurt Can naturally help you relieve stress statement, as countless thousands of studies have already done, includ
Although the mathematical tools re- The practical utility of this number is it more timely fashion. The Department of
 The term antioxidants refers to vitamins C, E, and betacarotene when the nutrient claim consists spine. This causes stiffness, pain and them is to shop for beauty products
assessed. Researchers have noted that the risk of a heart attack is higher then mix in the other ingredients Shrimp (6 oz) Cheeseburger with Bun (1/4 lb) 33
Last edited by emaretta on Tue 07 Sep 2010, 06:44, edited 2 times in total.
Dartman
Entusiast
Entusiast
Posts: 174
Joined: Mon 29 May 2006, 18:47
Location: Linköping

Post by Dartman »

Den ska vara treväxlad! Den ska dessutom ha flera detaljer som är speciella för just -59, t ex orange överdel till bakljuset. Lackat bakljushölje, stöd som bara sitter med två bultar mm. Det finns många touring -59 i Sverige, så det är fullt möjligt att hitta en annan om du tycker att den du tittat på verkar för dyr. Hur mycket kostar den? Allt är ju värt det som nå´n vill betala, och ibland kanske priset inte är det viktigaste.

Den här forumrubriken är för övrigt för att testa forumet, du får nog större respons om du postar på någon annan lämplig rubrik, kanske "renovera en pärla"

Lyca till!
Vespa Primavera 220 -67

/Jonas
Bill Hicks
Lärling
Lärling
Posts: 268
Joined: Tue 19 Aug 2003, 20:07
Location: Sweden

Post by Bill Hicks »

Fyrväxlat borde höja värdet...rent spontant...det kanske är en GL eller en GS..istället för en mögig gammal Touring. ;-)
emaretta
Drömmare
Drömmare
Posts: 5
Joined: Tue 31 Jul 2007, 11:28
Location: Stockholm

Post by emaretta »

Tack för hjälpen.
//Emaretta
Dartman
Entusiast
Entusiast
Posts: 174
Joined: Mon 29 May 2006, 18:47
Location: Linköping

Post by Dartman »

Ooops! Var visst lite snabb och läste touring fast det inte stod det :eek: Det jag skrev gäller touring MEN om det är en GS det handlar om då ska den förstås vara fyrväxlad. Att det skulle vara en GL tror jag inte, de kom -63 eller -64 :wink:
Vespa Primavera 220 -67

/Jonas
Bill Hicks
Lärling
Lärling
Posts: 268
Joined: Tue 19 Aug 2003, 20:07
Location: Sweden

Post by Bill Hicks »

Men det där med årtal behöver ju inte stämma.
Har du ramnummer?
Klingen
Entusiast
Entusiast
Posts: 235
Joined: Sun 09 Apr 2006, 23:19
Location: Cracker City

Post by Klingen »

Sena Touring-150 har väl fyra växlar?
Har för mig att det står GL i reg-papprerna
på dessa touring.

GL-150 är en annan modell, mer lik Sprint-150 men
skiljer sig lite på framstänka och bakkåpor.

Kolla Fredricos sida:
http://www.meshmen.com/touring/

// Klingen
Mancino
Lärling
Lärling
Posts: 669
Joined: Fri 17 Nov 2006, 15:58
Location: Stockholm, Sweden

Re: Vespa 150 Touring 1959

Post by Mancino »

emaretta wrote:Har varit och tittat på rubricerad maskin. Den är ganska dyr och därför vill jag ställa en fråga om dess originalitet.
Vespan är fyrväxlad. I den litteratur jag kan hitta på nätet så verkar det som om den skall vara treväxlad och att fyrväxlat kommer en bit in på sextiotalet. Någon som vet?
Dessutom är den lackerad i en annan färg än som anges i registreringsbeviset. Hur mycket betyder detta ur ett värderingsperspektiv?
//Emaretta
Nå, blev det köp eller? Även om just min Touring -59 inte går så fort så är hon helt underbar att köra.
Post Reply