Jungfrufärden närmar sig... hjulbultar saknas.
Jungfrufärden närmar sig... hjulbultar saknas.
Hej!
Efter några månaders renovering börjar det snart bli dags för jungfrufärden. Har dock ett väsentligt problem då jag saknar hjulbultar. Varken EM eller Vespa-service hade.
Är det nån här som vill rädda min sommar och sälja mig 4 st?
Eller ni kanske har några andra bra tips var jag kan få tag på?
/Dennis
Efter några månaders renovering börjar det snart bli dags för jungfrufärden. Har dock ett väsentligt problem då jag saknar hjulbultar. Varken EM eller Vespa-service hade.
Är det nån här som vill rädda min sommar och sälja mig 4 st?
Eller ni kanske har några andra bra tips var jag kan få tag på?
/Dennis
Kul att din V50 är på gång!
Hjulbultarna är samma som satt på vissa FIAT-bilar på 60-talet (typ FIAT 500), så du kanske kunde höra efter i veteranbilskretsar eller hos FIAT Sverige AB. Du kan även prova hos den svenska scooterfirman BD-scooters (se länk).
http://www.bd-scooters.com
Hittar du inte där heller kan du få låna 4 st av mig så att du kan åka i sommar.
Hjulbultarna är samma som satt på vissa FIAT-bilar på 60-talet (typ FIAT 500), så du kanske kunde höra efter i veteranbilskretsar eller hos FIAT Sverige AB. Du kan även prova hos den svenska scooterfirman BD-scooters (se länk).
http://www.bd-scooters.com
Hittar du inte där heller kan du få låna 4 st av mig så att du kan åka i sommar.
-
- Mästare
hjulbultar
lustig..
ni nämner em. vespa service..mauro pascoli...
DET finns en till...
och ja jag har hjulbultar till v-50 hemma..
och är billigare än både em och alla andra
Välkommen in..

Robert Hjort
BD-scooters
DET finns en till...
Välkommen in..

Robert Hjort
BD-scooters
Re: hjulbultar
Vad exakt är det du inte förstår med regeln om annonsering för egen firma Robert?
http://www.scooterklubben.com/forum_new ... php?t=1580
Se punkt 5.
Skärp dig.
/Guran
http://www.scooterklubben.com/forum_new ... php?t=1580
Se punkt 5.
Skärp dig.
/Guran
Roberto wrote:lustig..
DET finns en till...
Välkommen in..
Robert Hjort
BD-scooters
Re: hjulbultar
Om du tittar riktigt noga en gång till, ser du att jag även nämnde och länkade till ditt företag, Robert. För övrigt tycker jag att det är upp till var och en att hänvisa till vilka företag man vill och inte vill.Roberto wrote:lustig..
DET finns en till...
Välkommen in..
Robert Hjort
BD-scooters
precis..
jag hänvisar till mitt..
fö tycker jag det är lustigt att det kontinuerligt
glöms bort att tala om för folk att mitt företag finns..
speciellt med tanke att vi har tagit fram följande delar
som INGEN har tagit fram tidigare..
dvs:
sidokåpslisterna till touring "2 olika modeller"
alulisten som sitter på framskärmen på tex Touring
störtbågarna "nu i rostfritt" som satt original på Touring
replica på sidovagnen som fanns som tillbehör på 50talet
snart även den nedfällbara ryggstöd till bönpallen..
emblem jackor mm..
jag hänvisar till mitt..
fö tycker jag det är lustigt att det kontinuerligt
glöms bort att tala om för folk att mitt företag finns..
speciellt med tanke att vi har tagit fram följande delar
som INGEN har tagit fram tidigare..
dvs:
sidokåpslisterna till touring "2 olika modeller"
alulisten som sitter på framskärmen på tex Touring
störtbågarna "nu i rostfritt" som satt original på Touring
replica på sidovagnen som fanns som tillbehör på 50talet
snart även den nedfällbara ryggstöd till bönpallen..
emblem jackor mm..
Last edited by Roberto on Mon 30 Jul 2007, 15:15, edited 1 time in total.
Helt okej att göra det, men just i ditt fall är det kanske inte riktigt lämpligt eftersom du förestår firman BD Scooters, Robert. Då uppstår något som kan jämställas med en jävsituation - eller uppfattas som smygreklam - och det är enligt forumreglerna förbjudet. Punkt 5 ur reglerna för SSK-forumet:Roberto wrote:precis..
jag hänvisar till mitt..
"5) Annonsering och reklam är inte tillåtet här. Det finns en marknad på Scooterklubben som med fördel används i stället. Tips om produkter är OK, så länge som det inte gäller ->DIN EGEN FIRMA<-"
Jag vet att du tidigare har nämnt att du känner dig förfördelad och dåligt uppskattad bland en del scooterister. Det är tråkigt att du känner så, men jag tror du skulle vinna en hel del anseende genom att marknadsföra ditt företag på ett sätt som är brukligt. Du ser t ex aldrig besvikna kommentarer från EM Scooters eller Vespa Service här på forumet.
Personligen tycker jag att det bara är bra att du och ditt företag finns, men helt ärligt avskräcks jag något från att handla av dig så länge du håller på så här. Man får inte ett seriöst intryck av ditt företag på det här viset. Svälj all stolthet samt besvikelse och marknadsför dig som alla andra företag, så kommer det säkert att gå bra. Jag önskar dig uppriktigt lycka till!
Last edited by Terraplane Blues on Mon 30 Jul 2007, 15:22, edited 1 time in total.
vaddå svälja stolthet..?
jag har varit tyst i flera år...
vad gäller marknadsföring så har jag gjort följande:
annonserat i classic motor åtaliga gånger
annonserat i scooteristen
erbjudit vinster och sponsring till träffar och klubbar
jag vill påstå att jag är ledande i sverige vad gäller marknadsföringen
bland scooterföretag..
vad ska jag göra mer??
vara mer på träffar??
inte med tanke på den "varma" välkommnade man har fått av vissa..
tycker det är så synd att folk som efterlyser svårfunna delar inte får veta att man behöver inte betala dyra slantar från tex Italien "om dem finns ens där.." bara för avundsjuka/falska människors skull..
Vad gäller besvikna kommenterar så ser jag till hela tiden att i den mån det överhuvudtaged går att tillmötesgå mina klienter..
bla måste jag erkänna så tittar jag kontinuerligt bla i dett forum för att ev höra bakvägen ev besvikna kommentarer om mitt företag för att kunna förbättra mig kontinuerligt..
hittils så jag hittat väldigt lite sånt...
jag ar sagt det tidigare och säger det igen..
med tanke på den lilla svären som scooterismen är i sverige, så borde mitt företag och mina produkter uppmärksammas mkt mer... spec. från klubben men men.....
bland scooterföretag..
vad ska jag göra mer??
vara mer på träffar??
tycker det är så synd att folk som efterlyser svårfunna delar inte får veta att man behöver inte betala dyra slantar från tex Italien "om dem finns ens där.." bara för avundsjuka/falska människors skull..
Vad gäller besvikna kommenterar så ser jag till hela tiden att i den mån det överhuvudtaged går att tillmötesgå mina klienter..
bla måste jag erkänna så tittar jag kontinuerligt bla i dett forum för att ev höra bakvägen ev besvikna kommentarer om mitt företag för att kunna förbättra mig kontinuerligt..
med tanke på den lilla svären som scooterismen är i sverige, så borde mitt företag och mina produkter uppmärksammas mkt mer... spec. från klubben men men.....
Det är tråkigt om du och en del av scootersverige har stött er med varandra av olika orsaker, men jag tror aldrig det blir bättre av att fortsätta traggla om det. Jag betvivlar absolut inte dina uppgifter om annonsering, sponsoring, vinstskänkningar mm - och visst är det bra om någon ser till att reproducera svåra delar och erbjuda till försäljning, men...allting blir bara så fel när du lägger dig på den här nivån, Robert!Roberto wrote:vaddå svälja stolthet..?
bland scooterföretag..
vad ska jag göra mer??
vara mer på träffar??
med tanke på den lilla svären som scooterismen är i sverige, så borde mitt företag och mina produkter uppmärksammas mkt mer... spec. från klubben men men...
Försök att strunta i några enstaka typer på den svenska scooterscenen som du upplever ha motarbetat dig. Man kan inte älska alla eller älskas av alla! Jag är övertygad om att du bara försämrar de eventuellt redan dåliga relationerna med dessa personer om du fortsätter basunera ut din besvikelse så här. Att sen försöka uppmana/tvinga folk och föreningar att uppmärksamma en viss firma och deras produkter, tror jag inte får positiv effekt genom sådana här bittra och besvikna inlägg.
Att människor kan vara falska är jag den förste att skriva under på, men att någon medvetet skulle avstå att tipsa om svåra delar p g a avundsjuka har jag mycket svårt att tro. Och vad beträffar skitsnack om din firma, kan jag inte ens minnas att jag skulle ha hört något sådant. Ibland hör man vad man förväntar sig att höra - är allt inte bara en höna av en fjäder? Som Don Quijote mot väderkvarnarna?
Djungeltrumman är gammal och mäktig. Se till att trumslagen får litet positiv klang istället för fortsatt negativ (som du hävdar). Det är faktiskt litet upp till dig själv att se till det. Om du försöker skapa goodwill och förbättra relationer på detta sätt, tror jag du är helt fel ute...

så mao.. ska jag vara tyst.. inte agera om folk talar illa om mig..
helt enkelt ligga jävligt lågt??
du måste förstå.. som företagare KAN jag inte ligga lågt..
jag måste tvärtom göra allt som möjligt för att synas..
tom detta inlägg KAN vara positivt då jag uppmärksammas mer jämfört med att vara tyst och hoppas på nåder...
tom detta inlägg KAN vara positivt då jag uppmärksammas mer jämfört med att vara tyst och hoppas på nåder...
-
- Lärling
Vem är det som har talat illa om dig? Ingen här såvitt jag har sett eller hört. Av ditt svar att döma, kan man nästan tro att du gillar att ställa till litet oväsen för att få publicitet. Du kanske lever efter den tveksamma devisen att all publicitet är bra publicitet? Hoppas inte så är fallet...Roberto wrote:så mao.. ska jag vara tyst.. inte agera om folk talar illa om mig..
Och så har Robert ett PM som han kan läsa, där det beskrivs vad som kommer att hända om han inte lägger ner tjafset.
Guran - Admin
Guran - Admin
Roberto wrote:så mao.. ska jag vara tyst.. inte agera om folk talar illa om mig..
Utan att lägga mig i debatten ovan, måste jag ändå säga att jag inte förstår varför det skulle vara fel att svara på en förfrågan om en resevdel, bara för att man råkar vara innehavare av en firma som säljer sagda del.
Det är förstås en helt annan sak om man gör reklam för produkter som ingen har frågat efter.
Men som svar på en direkt fråga kan jag inte se det som negativt att en handlare talar om att han har den efterfrågade delen. Det hjälper ju trots allt den som har ställt frågan. Jag skulle i alla fall uppskatta ett sådant svar om jag var på jakt efter en del till min scooter.
/Jörgen
Det är förstås en helt annan sak om man gör reklam för produkter som ingen har frågat efter.
Men som svar på en direkt fråga kan jag inte se det som negativt att en handlare talar om att han har den efterfrågade delen. Det hjälper ju trots allt den som har ställt frågan. Jag skulle i alla fall uppskatta ett sådant svar om jag var på jakt efter en del till min scooter.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Andra kan ju trots allt också vara intresserade av just en sådan reservdel. På andra forum, där jag medverkar (ej scooterrelaterade), ses detta som helt naturligt och någon debatt förekommer inte. Jag är själv en sådan tillverkare/försäljare, och det har aldrig varit några sura miner när jag har tipsat frågeställare om våra produkter.jencla wrote:Den vanliga modellen att hantera sådant på andra forum, t ex Lambretta Club GB, är att skicka ett personligt mail (knappen PM). Ev kompletterad med en not på tråden "Jag har skickat dig ett PM".
/jens
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
-
- Lärling
Vad är detta? Ni har nämnt SIP Scootershop, EM Scooters, Vespa Service, BD-scooters och Mauro Pascoli. Men hallå...jag då? Ingen har nämnt mig, fastän ni vet att jag har hjulbultar billigare än alla andra i "norra Europa" (= norr om Polcirkeln, enligt min högst personliga och finstilta definition.). Jag känner mig kränkt, åsidosatt och motarbetad av den svenska scooterscenen... *hmpf*
Om jag nu verkligen hade haft en scooterfirma, tycker ni då på fullt allvar att detta inlägg hade känts korrekt och förtroendeingivande att komma med? Jag tycker inte det...
För att få slut på tjafset skänker jag mer än gärna fyra begagnade hjulbultar till trådskaparen. PM:a om du behöver...

Om jag nu verkligen hade haft en scooterfirma, tycker ni då på fullt allvar att detta inlägg hade känts korrekt och förtroendeingivande att komma med? Jag tycker inte det...
För att få slut på tjafset skänker jag mer än gärna fyra begagnade hjulbultar till trådskaparen. PM:a om du behöver...
ska försöka skriva detta inlägg så neutralt som möjligt "utan att blanda in mitt företag" samtidigt som jag ursäktar att mina inlägg kan vara lite felskrivna mm detta tyvär beror på att jag ofta är så upprörd att jag skriver mina tankar ner hastigt..
Jencla säger bla att det är gängse att man pm personen om man har delar till salu.. riktigt.. men varför ska detta bara gälla mig? har svårt att tänka mig att om någon inom EM-scooters skulle skriva att dem har delen ifråga skulle bli såna diskussioner som när jag gör det..
vidare så måste jag hälsa styrelsen i klubben att bla deras agerande gentemot tex mig och överhuvudtaget ointresse att aktivt värva medlemmar ovanför Stockholm är under all kritik.. jag har pratat med många som kör scooter här uppe och dem får intryck att klubben är en sekt för Göteborgare, Stockholmare och i viss mån skåningar. där man om man kommer utifrån inte riktigt känner sig hemma..!
bästa vore för klubben om hela styrelsen skulle flytta norr om dalälven, och minst 50 % i dem 3 norra länen..
ber än en gång om ursäkt..men jag startade inte denna storm i vattenglas.. ville bara upplysa att jag hade dem bultarna..
Du Belmondo..
om du inte har fått dina hjulbultar... skicka mig din adr så ska du få 4 st från mig gratis..
Jencla säger bla att det är gängse att man pm personen om man har delar till salu.. riktigt.. men varför ska detta bara gälla mig? har svårt att tänka mig att om någon inom EM-scooters skulle skriva att dem har delen ifråga skulle bli såna diskussioner som när jag gör det..
vidare så måste jag hälsa styrelsen i klubben att bla deras agerande gentemot tex mig och överhuvudtaget ointresse att aktivt värva medlemmar ovanför Stockholm är under all kritik.. jag har pratat med många som kör scooter här uppe och dem får intryck att klubben är en sekt för Göteborgare, Stockholmare och i viss mån skåningar. där man om man kommer utifrån inte riktigt känner sig hemma..!
bästa vore för klubben om hela styrelsen skulle flytta norr om dalälven, och minst 50 % i dem 3 norra länen..
ber än en gång om ursäkt..men jag startade inte denna storm i vattenglas.. ville bara upplysa att jag hade dem bultarna..
Du Belmondo..
om du inte har fått dina hjulbultar... skicka mig din adr så ska du få 4 st från mig gratis..