Hjälp! Läcker olja i hål...

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
arfwidson
Entusiast
Entusiast

Hjälp! Läcker olja i hål...

Post by arfwidson »

Har renoverat motorn (PX200E -86) men nu upptäckte jag att all olja rinner ut genom ett hål som går inifrån växellådan, innanför bakhjulslagret, snett ner och ut precis innanför plåten innanför bakre bromstrumman.

Vad har jag missat? Satte alla packboxar som jag fick i kittet från SIP där dom skulle vara. Såg hålet när jag satte ihop allt men inget passade. Tänkte i all min okunskap att det var för litet för att oljan skulle rinna ut men icke! :cry:

Den packbox som sattes vid bakhjulslagret sattes utanför, ut mot bromstrumman och den var för stor för att sitta innanför lagret.

Ska jag plugga igen hålet på något sätt, att riva isär allt känns inte som ett alternativ nu!...

Hjälp!!!

/Samuel
arfwidson
Entusiast
Entusiast

Post by arfwidson »

Paniken har lagt sig... drog i en självgängande skruv jag fick av bilmecken i källaren.

Men vad har jag missat:?

/Samuel
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

det ska sitta en packbox som tätar mot bakaxeln INNAN bakaxellagret, alltså inte den efter mot hjulet till. antagligen den du glömt. efter den packboxen sitter det ett litet luftningshål i botten på huset.
bakaxellagret ska vara ett kapslat fettsmort lager.

på p200 innan -86 sitter det bara en längst ut mot hjulet/trumman. dom har inget lufningshål heller.
---------------------------------------------------------
arfwidson
Entusiast
Entusiast

Post by arfwidson »

Ok, damnit!
Fixar det när det läcker olja nästa gång...
Shajt! Alltid trubbel att beställa saker på nätet, iaf från SIP.
"Verdammte Germans!"

Tack!
/Samuel
Post Reply