Hej! Tänkte höra om någon av V50-experterna kunde hjälpa en amatör med följande problem.
Har en halvsur V50 som startar fint och går hyffsat. Tills den helt plötsligt tvärdör efter typ 4 minuters körning. Går då varken att kicka igång eller kuta igång. Har precis bytt stift och rengjort förgasaren samt bytt soppaslang med nytt filter.
Vad kan då detta bero på?
Det sjuka är att den verkar gå ungefär lika långt varje gång innan den tvärdör. Tacksam för expertutlåtande som sagt.
Plötslig död - V50
Ett riktigt idiotfel som jag hade på min V50 var att tändkabeln förlorade ledningsförmågan när den (och motorn) blev varm. Gick inte att se något fel men sedan jag kapat bort en centimeter i tändhattsänden av kabeln och monterat ihop igen har jag inte råkat ut för några fler sådana stopp.
/Rickard
(maila mig för att gå med i LunaRegistret)
/Rickard
(maila mig för att gå med i LunaRegistret)
Hej!
Det kan även vara tändspolen och/eller kondensatorn som slutar att fungera då de börjar bli varma.
Har du gnista då den dör?
För att kontrollera om det är ngn av dessa komponenter som felar:
Ta med ett extra tändstift och precis då den dör: ryck tändhatten och kolla med extrastiftet om gnista finns.
VH,
Calle
Det kan även vara tändspolen och/eller kondensatorn som slutar att fungera då de börjar bli varma.
Har du gnista då den dör?
För att kontrollera om det är ngn av dessa komponenter som felar:
Ta med ett extra tändstift och precis då den dör: ryck tändhatten och kolla med extrastiftet om gnista finns.
VH,
Calle