Fick min hjälm stulen idag. Undrar om någon vet om en hjälm som är liten nog att rymmas under sadlen på en Vespa 200 GT (årsmod 2006).
Min förra hjälm, CMS, rymdes tyvärr inte under sadeln...
Hjälm som är liten nog att rymmas under sadeln på Vespa
Re: Hjälm som är liten nog att rymmas under sadeln på Vespa
Kolla om det inte sitter hjälmlåshakar framtill på sadelskålen. Då kan du haka fast hjälmspännet i en sån, och sedan stänga sadeln över haken, då blir det omöjligt att komma åt hjälmspännet utan att bryta upp sadeln.
Hade såna på min gamla Kymco, perfekt när man hade två hjälmar.
Mvh
/Guran
Hade såna på min gamla Kymco, perfekt när man hade två hjälmar.
Mvh
/Guran
tretjak wrote:Fick min hjälm stulen idag. Undrar om någon vet om en hjälm som är liten nog att rymmas under sadlen på en Vespa 200 GT (årsmod 2006).
Min förra hjälm, CMS, rymdes tyvärr inte under sadeln...
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
-
- Dekaltrimmare
Nolan
Min jethjälm från Nolan får plats och jag är en tjockskalle!
Haha, Guran, jag har gått och undrat över de där mojängerna under sadeln i ett år nu. Jag läsa instruktionsboken nån gång kanske???
Haha, Guran, jag har gått och undrat över de där mojängerna under sadeln i ett år nu. Jag läsa instruktionsboken nån gång kanske???

Vespa PX 125 ME -03
Lambretta TV 175 -62
- Gröndal SC
Lambretta TV 175 -62
- Gröndal SC
-
- Dekaltrimmare
Nolan
Min jethjälm från Nolan får plats och jag är en tjockskalle!

Vespa PX 125 ME -03
Lambretta TV 175 -62
- Gröndal SC
Lambretta TV 175 -62
- Gröndal SC
Jag tycker att det är dags att damma av denna tråd. Vilka acceptabla hjälmar får plats under sadeln på Vespa GTS/GT?
Jag har testat ett antal öppna hjälmar med visir i storlek Large, men inte fått ner en enda i lådan. Vespakrukan utan visir går ner med nöd och näppe, och om man tar en Medium och en Small, så ska det gå ner två. Granturismo-hjälmen går inte ner utan våld om man ska ha storlek Large. Vilken Nolan-hjälm är det som passar? Har den visir? Det finns en snygg japansk hjälm med visir som ska passa, men den lär vara svår att få tag på. Tips tas tacksamt emot på hjälmar som platsar!
Jag har testat ett antal öppna hjälmar med visir i storlek Large, men inte fått ner en enda i lådan. Vespakrukan utan visir går ner med nöd och näppe, och om man tar en Medium och en Small, så ska det gå ner två. Granturismo-hjälmen går inte ner utan våld om man ska ha storlek Large. Vilken Nolan-hjälm är det som passar? Har den visir? Det finns en snygg japansk hjälm med visir som ska passa, men den lär vara svår att få tag på. Tips tas tacksamt emot på hjälmar som platsar!