Vill få igång nåt om nya kinesiska hojar

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
drutten
Nybörjare
Nybörjare

Vill få igång nåt om nya kinesiska hojar

Post by drutten »

Jag köpte en beg BAOTAIN BT125T-2 för en tid sedan. Gick med här i klubben. Fins inte mycket för oss med nya kineser. Jag hoppas att flera kommer in och skriver och visar sina hojar. Själv är jag jättenöjd med min, och åker mysiga rundor med den. Om vi blir många kan vi säkert tipsa varandra om en massa saker. Så lägg in bilder på era hojer och andra foton som är mysiga. Vi måste synas för och bli godkända tydligen. Funderar på att åka till Gotlans 28de juli (gottlänning som jag är) Men komma som enda plastkines och alla andra är veteranare, så verkar det inte så kul. MEN TILL UPPROP alla moderna scoteråkare,vi är många.
Här är en bild på min pärla. Skriv hör av er så vi får veta att vi inte är ensamma.
Image

Så kom igen vi skall säkert få igång nåt bra här!!!!!!!!!!!!!
NCR
Nybörjare
Nybörjare

Post by NCR »

Här är en plastis, dock inte från Kina utan från Italien! Min maskin var en av de sista som tillverkades med 2-takt då Piaggio flyttade produktionen till Kina och bytte till 4-takt (som jag faktiskt är glad att jag slapp).
Piaggio Fly
drutten
Nybörjare
Nybörjare

Post by drutten »

NCR wrote:Här är en plastis, dock inte från Kina utan från Italien! Min maskin var en av de sista som tillverkades med 2-takt då Piaggio flyttade produktionen till Kina och bytte till 4-takt (som jag faktiskt är glad att jag slapp).
Varför ville du inte ha en 4-taktare eller var det för dom tillverkas i kina
NCR
Nybörjare
Nybörjare

Post by NCR »

drutten wrote:
NCR wrote:Här är en plastis, dock inte från Kina utan från Italien! Min maskin var en av de sista som tillverkades med 2-takt då Piaggio flyttade produktionen till Kina och bytte till 4-takt (som jag faktiskt är glad att jag slapp).
Varför ville du inte ha en 4-taktare eller var det för dom tillverkas i kina
Dels för att 4-takt inte gör sig speciellt bra med så låg effekt som 50cc, 2-takt upplever jag som betydligt piggare, dessutom enklare att reparera och dels för den tveksamma kvaliteten som Kina hittils har producerat, men det sistnämnda kanske bara är en fördom.
Piaggio Fly
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Med tanke på hur min Baotian Retro jag en gång ägde gick så tror jag det mest är en fördom men å andra sidan, låt oss se om 30 år hur pass bra de överlevt :)
Bara det är gjord av plåt så....
NCR
Nybörjare
Nybörjare

Post by NCR »

kejj wrote:Med tanke på hur min Baotian Retro jag en gång ägde gick så tror jag det mest är en fördom men å andra sidan, låt oss se om 30 år hur pass bra de överlevt :)
Jo, har scootern en ägare som tar hand om den till punkt och pricka borde vad det än är hålla kan man ju tycka.
Piaggio Fly
drutten
Nybörjare
Nybörjare

Post by drutten »

NCR wrote:
kejj wrote:Med tanke på hur min Baotian Retro jag en gång ägde gick så tror jag det mest är en fördom men å andra sidan, låt oss se om 30 år hur pass bra de överlevt :)
Jo, har scootern en ägare som tar hand om den till punkt och pricka borde vad det än är hålla kan man ju tycka.
Nja, Med tanke på priset så tror jag att inte den lär hålla i 30 år, om inte plasten vittrar bort så är ju inte aliminium det hållbaraste. Man jag gav 5.000 för den, och om den håller 2 år så är jag nöjd. Sedan skall den besiktigas /augusti 2009). Körde 19 mil i går, och vad jag är missnöjd med är tanken, endast 4 liter. Men jag har kört 90 mil och den dricker 0,28 l milen blandat med småkörningar och långkörningar= (3 mil) :grin:

MVH Kennet
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Hmmz, iom att jag inte haft en baotian på ett tag har jag inte behövt den här sidan.
www.baotianforum.com
Men vart har den tagit vägen egentligen?
drutten
Nybörjare
Nybörjare

Post by drutten »

kejj wrote:Hmmz, iom att jag inte haft en baotian på ett tag har jag inte behövt den här sidan.
www.baotianforum.com
Men vart har den tagit vägen egentligen?
Jag undrar det samma?
Men vad tyckte du om din?
Hitintills är jag mycket nöjd, lite svag men det fixar sig säkert.
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Alltså, min var lite icke älskad av sin förra ägarinna.
När allt hade iordningställt då gick den felfritt varje dag.
men visst, vissa slitdelar fick ju snabbt bytas, olja, tändstift, tändhatt, tändkabel.
Dock sålde jag den när jag upptäckte hur mycket underbarare det var med plåtvespor!
Len
Nybörjare
Nybörjare

Kymco Gran dink

Post by Len »

Jag skulle också vilja få igång nåt om nyare scooters gärna lite tyngre. Själv har jag en kymco gran dink som jag är mer än nöjd med. Var några dar på Jylland och det kändes utmärkt. Köpte den av 2 orsaker. Miljön och plånboken. Har den till jobbet 0,8km enkel resa. Ett problem, som också berörts under andra rubriker på forumet, är att det verkar vara svårt att få överblick över marknaden och olika modeller och märken. Endel heter olika och är ändå samma produkt. De firmor som säljer verkar också ha olika tillförlitlighet. Det skulle vara intressant att byta erfarenheter av sådana saker.
Nu går jag till Usergroups och försöker starta en för Nyare scootrar över EU-moppestorlek och från Asien.
60-årig scooter-ägare (Kymco Grand Dink)
Len
Nybörjare
Nybörjare

Bilder

Post by Len »

Har försökt lägga in en bild. Hur gör man?
60-årig scooter-ägare (Kymco Grand Dink)
drutten
Nybörjare
Nybörjare

Re: Bilder

Post by drutten »

Len wrote:Har försökt lägga in en bild. Hur gör man?
Jag la upp den på min hemsida och låten urlen peka dit, det fins säkert fler sätt.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Bilder

Post by fritte »

Len wrote:Har försökt lägga in en bild. Hur gör man?
favorit i repris; hur laddar man upp bilder, har glömt?)

Frustrerande, jag vet! Har nyss lärt mig:

1. Ladda upp en bild från din dator och lägg ut på nätet, t ex hos www.imageshack.us

2. Välj "resize image 640x480 (for message boards)"

3. Kopiera URL-länken i "Hotlink for forum (1)" och klistra in i meddelanderutan på SSK-forumet.

4. Obs! Ta bort följande text i början på den inklippta URL-länken: "[URL=http://imageshack.us]" samt texten "[URL]" i slutet. På detta sätt visas endast bilden och inget annat (förutom den text du skriver) i inlägget.

V H
Post Reply