Ja, der Lufterrad Pinasco HP4 1000g:

Sen fick, eftersom SIP inte fått in LeoVinci-systemet ännu, mitt gamla PM Tuning EVO 24 rycka in istället:

Inte det mest varviga blåset, men garanterat bättre än orginalsystemet, det lovar jag...
Lite andra bilder på motorn:
Jo, förgasaren funkar faktiskt även om den hänger lite snett...prova det med en Mikuni så får ni se!

Notera MMW-reedblocket. Mäktig kvalitet, vilket det ska vara med tanke på vad dom tar betalt...

Och hur var då övergången till HP4 från PK-svänghjul? Helt hysteriskt! När blåset börjar trycka på så sticker motorn upp i varv som att det inte fanns någon morgondag, och framhjulet lättar!

Det är garanterat inte nåt som min orginalkoppling kommer att gilla, så snart står man väl där och har monterat svetsad korg och dödsfjädrar från Worb...dom ligger på hyllan, men det är ju så drygt att montera.
Kul iallfall att motorn blev precis så galen som jag trodde!
/Guran