Hemmabygge med vespamotor från 60 talet
-
- Lärling
Hemmabygge med vespamotor från 60 talet
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
Vespa Primavera 1982
Re: Hemmabygge med vespamotor från 60 talet
en massa bra delar! motor, 5-liters tank, hastighetsmätareanders2011 wrote:Vad är det här?s
Federico
-
- Administrator
Annars kan den inte vara särskilt dyr att skicka med bussgods. Någon hundralapp skulle jag gissa. Vad är det du behöver för delar?Lawman wrote:hade det varit lite närmare hade jag slagit till för att få delar till mitt vespa 50-objekt som jag ska pyssla med i vinter men men men......
Jo, det var det faktiskt på ett sätt. Det har kanske skett under en tid då de inte visste bättre. Trist att en Vespa 50 har gått till spillo bara. Hur går det för ditt smallframebygge? Blir det något?fritte wrote:Tycker det var ett kul bygge
Tyvärr står det rätt stilla, just nu är det lådor med delar...Terraplane Blues wrote: Hur går det för ditt smallframebygge? Blir det något?

Om bygget: Scootering hade på 90-talet en ritning i varje nummer på ett fantasibygge med vespa eller lambrettamotor, jag uppskattade dessa mycket. Det finns säkert nån här som minns dessa.

Låter spännande! Kommer man att kunna se att det en gång har varit en smallframe? Hojta bara till om det är några delar du söker som är universal V50/Primavera...fritte wrote:Tyvärr står det rätt stilla, just nu är det lådor med delar...Terraplane Blues wrote: Hur går det för ditt smallframebygge? Blir det något?![]()
Om bygget: Scootering hade på 90-talet en ritning i varje nummer på ett fantasibygge med vespa eller lambrettamotor, jag uppskattade dessa mycket. Det finns säkert nån här som minns dessa.
jodå, tack!Terraplane Blues wrote:Låter spännande! Kommer man att kunna se att det en gång har varit en smallframe? Hojta bara till om det är några delar du söker som är universal V50/Primavera...fritte wrote:Tyvärr står det rätt stilla, just nu är det lådor med delar...Terraplane Blues wrote: Hur går det för ditt smallframebygge? Blir det något?![]()

Kom för ett tag sen över en 68 i uselt skick. Hade stått i ett uthus på jordgolv med punka så länge att 9-tummarna var sönderrostade och det är hål i golvet.Vad är det du behöver för delar?

Anledningen till att den hamnade där var dock att nåt i tändsystemet hade gått sönder så farbrorn som ägde den före min säljare hade tagit loss allt utanför vevtappen........innan han dog och ingen kunde hitta sakerna.

Så nu saknas hela tändsystemet med svänghjul och allt plus hastighetsmätaren som ju också fanns på det här hembygget.
Känns lite som en kulturgärning om man kan få den i trafik igen

MVH Lars
Hade jag varit dig skulle jag köpt Bennys hemmabygge omedelbums! Jag tror inte det blir lättare eller billigare att hitta de delar du behöver på annat vis. Dessutom är det alltid bra att ha en reservmotor att kunna slänga i. Ser fram emot att få se bilder av ditt projekt!Lawman wrote:Kom för ett tag sen över en 68 i uselt skick. Hade stått i ett uthus på jordgolv med punka så länge att 9-tummarna var sönderrostade och det är hål i golvet.Vad är det du behöver för delar?![]()
Anledningen till att den hamnade där var dock att nåt i tändsystemet hade gått sönder så farbrorn som ägde den före min säljare hade tagit loss allt utanför vevtappen........innan han dog och ingen kunde hitta sakerna.![]()
Så nu saknas hela tändsystemet med svänghjul och allt plus hastighetsmätaren som ju också fanns på det här hembygget.
Känns lite som en kulturgärning om man kan få den i trafik igenså det får nog som sagt bli vinterns projekt. Dyker nog upp som en tråd i projektbilder snart.
MVH Lars