35 år är man och tänker ha den till att pendla med, tänkte ta en tur idag på en timme ungefär och kom hem efter 6 timmar. Känns som om man var 15 år igen.

Nu skall jag återgå till att läsa på detta eminenta forum!
Tack,jencla wrote:Välkommen hit!
Här möter du en trevlig och blandad skara scooterfantaster från Sverige, Norge och Finland. Mest handlar det förstås om veteranscootrar, mest Vespa och Lambretta, och hur man lagar och trimmar dem.
Men några av oss kör plastautomater också. Din Piaggio duger bra, den kan du ha mycket trevligt med![]()
/jens
Skönt att höra, dessutom känns det bättre nu med en kall Boddington framför sig.jencla wrote:Olika åsikter, demokrati råder. Men eftersom 98% av gänget i klubben, och absolut alla aktiva i styrelse, redaktion etc, kör klassiska scotrar handlar det givetvis mest om sådana.
Själv har jag under många år vardagskört plastautomater som bruksfordon till och från jobbet och plockat fram gammelscootrarna på helgerna. Det behöver inte vara antingen eller ...
/jens
NCR wrote:Ja, som topic säger, hej på er. Jag är helt grön i detta med att äga en scooter, köpte min i förrgår ny, och jag hoppas att det räcker med att den är en äkta Piaggio för att man skall få vara med och leka med herrarna (även om det är en moped) .![]()
35 år är man och tänker ha den till att pendla med, tänkte ta en tur idag på en timme ungefär och kom hem efter 6 timmar. Känns som om man var 15 år igen.![]()
Nu skall jag återgå till att läsa på detta eminenta forum!
Ahh, min herre har god ölsmak! Systembolaget har verkligen ett fantastiskt utbud när det gäller stout och ale i vissa butiker. Jag kan verkligen rekommendera Newcastle Brown Ale om du inte har provat (det står "The one and only" på flaskan och det stämmer verkligen!). Adnams Bitter är en annan höjdare som finns på vissa bolag. Men visst funkar klassiker som Guinness, Boddington och Bombardier också bra.NCR wrote:...dessutom känns det bättre nu med en kall Boddington framför sig.
Tack, jag har provat alla typer av öl du nämner, och naturligtvis är de bäst på tapp, även om de flesta blir överraskande bra med den där "gas-burken" de kör med. Första gången jag provande en Guinness på burk var jag höggradligen skeptisk men blev helt paff när jag såg hur väl det ändå fungerade. Guinness på flaska däremot, där går gränsen.Terraplane Blues wrote:Ahh, min herre har god ölsmak! Systembolaget har verkligen ett fantastiskt utbud när det gäller stout och ale i vissa butiker. Jag kan verkligen rekommendera Newcastle Brown Ale om du inte har provat (det står "The one and only" på flaskan och det stämmer verkligen!). Adnams Bitter är en annan höjdare som finns på vissa bolag. Men visst funkar klassiker som Guinness, Boddington och Bombardier också bra.NCR wrote:...dessutom känns det bättre nu med en kall Boddington framför sig.
Välkommen till forumet också och lycka till med din Piaggio-scooter (bra val att inte köpa en kines!).
Bra val av butik och automatscooter, Fly är en fin cityscooter till ett hyfsat pris, tycker jag! Angående MC-kortet; låna ut moppen till din bättre hälft några gånger, så ska du se att ni kan ta MC-kort tillsammans sedanSagt och gjort så hittade jag butiken EM Scooters och fastnade för en Piaggio Fly 50 (då jag aldrig kom mig för att ta mc-kort och nu när man är gift får man väl göra det i smyg). Efter att ha brummat omkring på den i några dagar nu känner man sig som sagt ung på nytt, även om det är något pinsamt att alla ungdomar stirrar på en där man kommer surrande med integralhjälm, mc-handskar och läderpaj när deras skyddsutrustning består av bling-bling kring halsen och bak o framvända kepsar.
![]()
NCR wrote: När det gäller Kinamoppar så skall jag erkänna att jag var kusligt nära att handla på cityscooter.se och deras http://www.cityscooter.se/catalogue/mop ... kt=Vintage men efter att ha gjort en rejäl sökning på google så hittade jag bara denna firma som sålde moderna Parilla, däremot hittade jag drösvis med Baoshan Retro eller hur de stavar det och därmed föll det alternativet för mig. Homebranding är inte bara kasst utan dessutom på gränsen till lurendrejeri enl mig.
visst kommer kvalitet (och det finns redan eftersom de "kända" märkena redan har produktion i Kina). men då kommer prisbilden att bli en annan, en "no-name" scooter för 5-7000 kr kommer troligtvis vara samma skräp då som nu.jencla wrote:Dock, vi ska inte underskatta kineserna. De kommer att lära sig. Jag tror att vi kommer att se och köpa väldesignade maskiner av hög kvalite made in China om max 5 år.
Jämför:
* "Japanskräpet" från 50-talet och japanska bilar från 70-talet med var de står idag kvalitetsmässigt.
* "Made in HongKong" som var ett skällsord på 60-talet.
* Bilar från Korea, t ex Hyundai, från 80-talet jämfört med dagens.
* Scootrar från Taiwan, t ex Kymco, fån 90-talet jämfört med idag.
Osv. De är duktiga och lär sig snabbt, våra vänner i Sydostasien!
/jens
Perfekt! En egen hjälm är första steget mot ett bättre livNCR wrote:Idag fick jag hustrun att åka in till EU-Scooters med mig och köpa sig en hjälm (högt motvilligt) och med en del "nejmenuschsåpinsamtattåkamoppe"-kommentarer men det går nog över när vi åker och badar på scootern och kan brumma förbi alla som leter parkeringsplats vid havet och ställa oss gratis nere vid vattnet.![]()