Kan man älska en plastig kines?

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

håller med Bergfors! Styret är en viktig detalj på scooters, därför har Piaggios (Vespa) modernare scootrar alltid varit lite snyggare tycker jag. Jag tycker fortfarande att ET4 familjen är en lyckad retromodell, mycket tack vare styret.
kollar man på habanan så har den fler MC-inspirerade detaljer, t.ex baklyset. förr var det vanligare att bilar var designförebild.
Federico
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Federico wrote:Jag tycker fortfarande att ET4 familjen är en lyckad retromodell, mycket tack vare styret.
ET:n är en av de bättre men jag gillar inte den tvärt avhuggna övergången mellan handtaget och styrhuvudet. Jag vill att det ska vara en svepande linje ända ut från änden, in till lyset.
Jag inser att behållarna för bromshydrauliken sätter käppar i hjulet men om viljan fanns skulle man kunna sätta behållarna närmare lyset och överföra kraften från handtagen med länkage.

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
davsen
Nybörjare
Nybörjare

Post by davsen »

Bergfors wrote:
Federico wrote:Jag tycker fortfarande att ET4 familjen är en lyckad retromodell, mycket tack vare styret.
ET:n är en av de bättre men jag gillar inte den tvärt avhuggna övergången mellan handtaget och styrhuvudet. Jag vill att det ska vara en svepande linje ända ut från änden, in till lyset.
Jag inser att behållarna för bromshydrauliken sätter käppar i hjulet men om viljan fanns skulle man kunna sätta behållarna närmare lyset och överföra kraften från handtagen med länkage.

/Jörgen
Et: är så himla rund. Lite vassare kanter är snyggare.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

davsen wrote:Et: är så himla rund. Lite vassare kanter är snyggare.
Jag tycker om ET just för de runda formerna. Men alla tycker vi olika. Däremot blev baken på sonens fd ET mycket snyggare (tyckte vi) när vi tog bort den fula (tyckte vi) originalpakethållaren. En linje från sadeln ner mot bakljuset.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Post Reply