Stulen Primmy
-
- Lärling
Stulen Primmy
Min Vespa Primavera BJG 095 från 1983 stals natten mellan 21/3 och 22/3 från Karl Gustavsgatan 26 i Vasastan, Göteborg. Nestor är silvergrå med risig lack, har fyrkantigt lamphus, avtagbar registreingsskylt, blinkers på styret, kromad bakpakethållare samt en svart plastbackspegel monterad i framskölden.
Håll ögon och öron öppna och ring mig på 0733-161310 om du ser något misstänkt.
Mvh/Fredrik
Håll ögon och öron öppna och ring mig på 0733-161310 om du ser något misstänkt.
Mvh/Fredrik
Ska nog förtydliga lite: när jag tog bilden så trodde jag inte att jag "var nåt på spåren" utan tyckte den var snygg och skulle visa bilden för en Vespagalen kompis. Nu när jag skulle kolla efter bilden efter att ha läst ditt inlägg trodde jag att min gamla bild kanske var en ledtråd men då detta var innan den snoddes var det hursomhelst inte det. Det var inte meningen att ge dig falska förhoppningar hursomhelst. Som sagt, ska hålla ögonen öppna.
Tråkiga nyheter - beklagar! Du kan ju alltid prova klassikern att sätta in en köpesannons i lokaltidningen. På detta vis fick en polare tillbaka sin Triumph Bonneville för ett par år sedan. De korkade tjuvarna ringde och ville sälja. Sedan var det bara att kontakta polisen och hämta hem pärlan. Eller prova att sätt upp lappar med bild lite här och var. Allmänheten ser mer än vad man tror (se bara Erqics inlägg). Jag förutsätter att du redan har gjort en polisanmälan?
Lycka till och hoppas du får återse Nestor!
/ Fredrik
Lycka till och hoppas du får återse Nestor!
/ Fredrik
-
- Lärling
-
- Lärling
-
- Lärling
Nej...en god scootervän ringde mig. Tyckte sig känna igen den "modsiga" backspegeln.
Upp på SS:en och anlände fyndplatsen 2 minuter senare. Mycket riktigt...där stod han lite hårdhänt använd men vid god vigör.
Ringde fikaklubben hos snuten men de hade inga lediga bilar (såg en piket på Sjuans Gatukök på vägen). Ringde 7 gånger till...polisbilar cruisade förbi på Linnégatan.
Efter två timmar fick vi ledningscentralens godkännande att lyfta av stolpen och köra hem honom. Jag kommer aldrig mer att ankra min scooter vid dylik stolpe...för det tog en minut. Tjuvens stöddiga kätting hängde vi upp på Nestors stadiga bagagekrok...å sen var det bara att åka.
Kristen av glädje gav jag bort Nestor till Lina.
Hon låter hälsa
"han ser ju lite ut som en trasig hankatt som varit ute på rymmen och raggat på damer...så du kan hälsa dem att han skall kastreras."
Upp på SS:en och anlände fyndplatsen 2 minuter senare. Mycket riktigt...där stod han lite hårdhänt använd men vid god vigör.
Ringde fikaklubben hos snuten men de hade inga lediga bilar (såg en piket på Sjuans Gatukök på vägen). Ringde 7 gånger till...polisbilar cruisade förbi på Linnégatan.
Efter två timmar fick vi ledningscentralens godkännande att lyfta av stolpen och köra hem honom. Jag kommer aldrig mer att ankra min scooter vid dylik stolpe...för det tog en minut. Tjuvens stöddiga kätting hängde vi upp på Nestors stadiga bagagekrok...å sen var det bara att åka.
Kristen av glädje gav jag bort Nestor till Lina.
Hon låter hälsa
"han ser ju lite ut som en trasig hankatt som varit ute på rymmen och raggat på damer...så du kan hälsa dem att han skall kastreras."

-
- Lärling
-
- Lärling
-
- Lärling