Drog mig till minnes att någon här på forumet tog upp en berättelse om järnvägsvagnar fulla med scootrar som glömdes bort och blev ståendes i flera år av någon anledning. Är det någon som har mer info angående denna spännande story, eller är det bara en skröna? Min Primavera t ex, är egentligen en -70:a (-71:a i VV:s register) och togs inte i trafik första gången förrän 1973-07-03.
Tacksam för all info kring denna - än så länge - myt!
Bortglömda järnvägsvagnar med scootrar - myt eller sanning?
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Tyvärr inte, men däremot var jag inne på Fram King i samband med att WJ bolagen tog över generalargenturen. De hade lastat säkert 30 flyttkartonger med original manualer och verkstadshandböcker som skulle till soptippen, samma soptipp som plattat ihop ett gäng nya karosser som WJ inte villa ha med i övertagandet.
Tog en GTR manual men inget annat, vad skulle jag med det?
/HB
Tog en GTR manual men inget annat, vad skulle jag med det?

/HB
Gahhh! Det är nästan sådana berättelser man inte vill höra!henrikborjeson wrote:Tyvärr inte, men däremot var jag inne på Fram King i samband med att WJ bolagen tog över generalargenturen. De hade lastat säkert 30 flyttkartonger med original manualer och verkstadshandböcker som skulle till soptippen, samma soptipp som plattat ihop ett gäng nya karosser som WJ inte villa ha med i övertagandet.
Tog en GTR manual men inget annat, vad skulle jag med det?![]()
/HB

Tänk om du hade lagt beslag på alla lådor istället! Då hade folk sluppit att "luras" på Tradera, där någon säljer kopierade instruktionsböcker från scooterhelp för hundra kronor styck!
Tack ändå för en trevlig story, även om den gav svåra sår i öronen...
