Ovanligt unik lågmilad raritét i nyskick! ;-)
Re: Ovanligt unik lågmilad raritét i nyskick! ;-)
ojoj, ser riktigt fin ut!Terraplane Blues wrote:Dock ingen -71:a som annonsen gör gällande.
http://www.blocket.se/vi/12521586.htm?ca=23_11_s
Federico
Så vitt jag vet fick alla Vespa 50 de nyare emblemen fram och bak just 1972. Det verkar som om någon har satt erättningsemblemet i skrivstilsaluminium på din retroaktivt.Mancino wrote:Exakt! När byttes Vespa-emblemet till det där? Min är en -72 med gamla märket.
Ja, det gör den verkligen. I detta fallet är det nog berättigat att använda prefix som "unik" och "raritét" - eller?Federico wrote:ojoj, ser riktigt fin ut!
Ja, en vit -66/67 i samma skick!calle wrote:kan man hitta snyggare prydnad till vardagsrummet?

Om din Vespa 50 egentligen är en "L" (vilket jag inte tror bl a p g a fotlisterna), kan det mycket väl stämma. De var - mig veterligt - de enda V50 som hade emblemet i skrivstilsaluminium som original (fanns dessutom både med texten "Vespa 50" och "Vespa 50 L"). De övriga hade en svartblå folie som emblem innan 1972.Mancino wrote:Nja, då kanske min hamnat mellan bytet, eftersom det märke jag har på är till 99,9 % inte bytt.Så vitt jag vet fick alla Vespa 50 de nyare emblemen fram och bak just 1972. Det verkar som om någon har satt erättningsemblemet i skrivstilsaluminium på din retroaktivt.
/ M. Esserschmidt
Nja, det står faktiskt Vespa 50 på minTerraplane Blues wrote:Om din Vespa 50 egentligen är en "L" (vilket jag inte tror bl a p g a fotlisterna), kan det mycket väl stämma. De var - mig veterligt - de enda V50 som hade emblemet i skrivstilsaluminium som original (fanns dessutom både med texten "Vespa 50" och "Vespa 50 L"). De övriga hade en svartblå folie som emblem innan 1972.Mancino wrote:Nja, då kanske min hamnat mellan bytet, eftersom det märke jag har på är till 99,9 % inte bytt.Så vitt jag vet fick alla Vespa 50 de nyare emblemen fram och bak just 1972. Det verkar som om någon har satt erättningsemblemet i skrivstilsaluminium på din retroaktivt.
/ M. Esserschmidt
Ooops! Självklart, herr B. Esserwisser!Dartman wrote:Du menar väl "M. Esserschmitt"![]()
/B. Esserwisser
Ibland överträffar verkligheten dikten när det gäller lustiga namn. Vad sägs om denna herre, en opålitlig tysk glaskonstnär:
http://www.artfacts.net/berlin2/index.p ... tist/20899
Sorry för OT, kunde ej låta bli...
/ V. Iktigpetter

Just ja, det har du rätt i. Är dock nästan helt 100(som sagt) på att den inte är bytt. Allt på denna lilla sate är orört innan jag tog fram stämjärnet till motorrenovering.Terraplane Blues wrote:Jo, det har jag sett, men vad jag menade är att på Vespa 50 L fanns det emblem i skrivstilsaluminium i varianterna "Vespa 50" samt "Vespa 50 L" (båda förekommande på L alltså). Din är väl en R?Mancino wrote:Nja, det står faktiskt Vespa 50 på min
Visst, allting är säkert möjligt när det gäller italiensk produktion, så jag betvivlar alltså inte dina uppgifter. Din V50 ser verkligen ut att vara i ett mycket fint originalskick. Kanske är det fabriken som har smygit dit den kromade baklampan också?Mancino wrote:Är dock nästan helt 100(som sagt) på att den inte är bytt. Allt på denna lilla sate är orört innan jag tog fram stämjärnet till motorrenovering.

Ja, jag har funderat lite på den, baklampan alltså. Det var en ägare innan den killen jag köpte den av, sa han iaf. Ingen av dem hade skruvat något. Den har dessutom stått i ett garage i över 10 år. Aja, jag vet inte...Terraplane Blues wrote:Visst, allting är säkert möjligt när det gäller italiensk produktion, så jag betvivlar alltså inte dina uppgifter. Din V50 ser verkligen ut att vara i ett mycket fint originalskick. Kanske är det fabriken som har smygit dit den kromade baklampan också?Mancino wrote:Är dock nästan helt 100(som sagt) på att den inte är bytt. Allt på denna lilla sate är orört innan jag tog fram stämjärnet till motorrenovering.