Ovanligt unik lågmilad raritét i nyskick! ;-)

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Terraplane Blues

Ovanligt unik lågmilad raritét i nyskick! ;-)

Post by Terraplane Blues »

Dock ingen -71:a som annonsen gör gällande.

http://www.blocket.se/vi/12521586.htm?ca=23_11_s
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Exakt! När byttes Vespa-emblemet till det där? Min är en -72 med gamla märket.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Ovanligt unik lågmilad raritét i nyskick! ;-)

Post by Federico »

Terraplane Blues wrote:Dock ingen -71:a som annonsen gör gällande.

http://www.blocket.se/vi/12521586.htm?ca=23_11_s
ojoj, ser riktigt fin ut!
Federico
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

kan man hitta snyggare prydnad till vardagsrummet?
Terraplane Blues

Mancino wrote:Exakt! När byttes Vespa-emblemet till det där? Min är en -72 med gamla märket.
Så vitt jag vet fick alla Vespa 50 de nyare emblemen fram och bak just 1972. Det verkar som om någon har satt erättningsemblemet i skrivstilsaluminium på din retroaktivt.
Federico wrote:ojoj, ser riktigt fin ut!
Ja, det gör den verkligen. I detta fallet är det nog berättigat att använda prefix som "unik" och "raritét" - eller?
calle wrote:kan man hitta snyggare prydnad till vardagsrummet?
Ja, en vit -66/67 i samma skick! :smile:
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Så vitt jag vet fick alla Vespa 50 de nyare emblemen fram och bak just 1972. Det verkar som om någon har satt erättningsemblemet i skrivstilsaluminium på din retroaktivt.
Nja, då kanske min hamnat mellan bytet, eftersom det märke jag har på är till 99,9 % inte bytt.
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Men visst kan det vara att vissa 50cc modeller som såldes i Sverige efter 72 mest råkade vara restlager av 71 hos piaggio därav eftersläp i dekalbyte? Iom att de svenska mest använder årtalet de typgodkändes vid importen
Bara det är gjord av plåt så....
Terraplane Blues

Mancino wrote:
Nja, då kanske min hamnat mellan bytet, eftersom det märke jag har på är till 99,9 % inte bytt.
Om din Vespa 50 egentligen är en "L" (vilket jag inte tror bl a p g a fotlisterna), kan det mycket väl stämma. De var - mig veterligt - de enda V50 som hade emblemet i skrivstilsaluminium som original (fanns dessutom både med texten "Vespa 50" och "Vespa 50 L"). De övriga hade en svartblå folie som emblem innan 1972.

/ M. Esserschmidt
Dartman
Entusiast
Entusiast

Post by Dartman »

Du menar väl "M. Esserschmitt" :wink:

/B. Esserwisser
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Terraplane Blues wrote:
Mancino wrote:
Om din Vespa 50 egentligen är en "L" (vilket jag inte tror bl a p g a fotlisterna), kan det mycket väl stämma. De var - mig veterligt - de enda V50 som hade emblemet i skrivstilsaluminium som original (fanns dessutom både med texten "Vespa 50" och "Vespa 50 L"). De övriga hade en svartblå folie som emblem innan 1972.

/ M. Esserschmidt
Nja, det står faktiskt Vespa 50 på min
Terraplane Blues

Dartman wrote:Du menar väl "M. Esserschmitt" :wink:

/B. Esserwisser
Ooops! Självklart, herr B. Esserwisser!

Ibland överträffar verkligheten dikten när det gäller lustiga namn. Vad sägs om denna herre, en opålitlig tysk glaskonstnär:

http://www.artfacts.net/berlin2/index.p ... tist/20899

Sorry för OT, kunde ej låta bli...

/ V. Iktigpetter :mrgreen:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

tittar man på Vespa Rally200 så finns den i en tidig version med rak skrivstilslogo fram och texten "rally200" bak med nya logotypsnittet, och allt det här är original, snacka om rörig övergång av logobyte. många konstiga varianter finns det, säkert i V50 världen också
Federico
Terraplane Blues

Mancino wrote:Nja, det står faktiskt Vespa 50 på min
Jo, det har jag sett, men vad jag menade är att på Vespa 50 L fanns det emblem i skrivstilsaluminium i varianterna "Vespa 50" samt "Vespa 50 L" (båda förekommande på L alltså). Din är väl en R?
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Terraplane Blues wrote:
Mancino wrote:Nja, det står faktiskt Vespa 50 på min
Jo, det har jag sett, men vad jag menade är att på Vespa 50 L fanns det emblem i skrivstilsaluminium i varianterna "Vespa 50" samt "Vespa 50 L" (båda förekommande på L alltså). Din är väl en R?
Just ja, det har du rätt i. Är dock nästan helt 100(som sagt) på att den inte är bytt. Allt på denna lilla sate är orört innan jag tog fram stämjärnet till motorrenovering.
Terraplane Blues

Mancino wrote:Är dock nästan helt 100(som sagt) på att den inte är bytt. Allt på denna lilla sate är orört innan jag tog fram stämjärnet till motorrenovering.
Visst, allting är säkert möjligt när det gäller italiensk produktion, så jag betvivlar alltså inte dina uppgifter. Din V50 ser verkligen ut att vara i ett mycket fint originalskick. Kanske är det fabriken som har smygit dit den kromade baklampan också? :wink:
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Terraplane Blues wrote:
Mancino wrote:Är dock nästan helt 100(som sagt) på att den inte är bytt. Allt på denna lilla sate är orört innan jag tog fram stämjärnet till motorrenovering.
Visst, allting är säkert möjligt när det gäller italiensk produktion, så jag betvivlar alltså inte dina uppgifter. Din V50 ser verkligen ut att vara i ett mycket fint originalskick. Kanske är det fabriken som har smygit dit den kromade baklampan också? :wink:
Ja, jag har funderat lite på den, baklampan alltså. Det var en ägare innan den killen jag köpte den av, sa han iaf. Ingen av dem hade skruvat något. Den har dessutom stått i ett garage i över 10 år. Aja, jag vet inte...
Post Reply