Någon spekulant (i GBG-trakten)?
Någon spekulant (i GBG-trakten)?
http://www.tradera.com/Vespa_Popolino_f ... n-44900595
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
-
- Drömmare
- Posts: 8
- Joined: Tue 12 Jun 2007, 13:31
- Location: Sveriges framsida…
Eftersom jag tyckte det var bökigt att transportera ned lilla Vera Elisina nu när jag flyttade till Gbg på vardagarna, så slog jag till på tradera-annonsen och hon fick en syster Elsa istället. Det blev en rätt hysterisk budgivning i slutet, men 6000kr tyckte jag ändå var ganska ok. Jag funderar på att lacka om henne. Är det någon som har ett djärvt, spännande och kul färgförslag, så säg till. Likadant om ni har några bra trimförslag, för Elsa från Landvetter tror jag ska få en liten uppryckning, till skillnad från original-lillasyrran från 1980! 

Grattis!
6k känns helt okej. Den ser ut att vara ett riktigt bra renoveringsobjekt samt rak.
Framfälgen sitter dock på fel håll så den lär kännas skum när du provkör den om du inte vänder på fälgen/däcket först. (ventilen ser ut att sitta rätt så lär inte vara några problem).
Oj, djärvt, spännande och kul färgförslag. Svårt. Tidstypisk tvåtonslackering kan ju vara lite skoj...
Trimförslag, det är beroende vad du vill uppnå, skall den ha bra motorvägshastighet eller bara vara skoj att köra i stan?
Det är alltid en fördel att byta till elektronisk tändning om du skall trimma för lite högre varvtal då brytartändningen inte är så bra och stabil på högre varvtal etc.
/Calle
6k känns helt okej. Den ser ut att vara ett riktigt bra renoveringsobjekt samt rak.
Framfälgen sitter dock på fel håll så den lär kännas skum när du provkör den om du inte vänder på fälgen/däcket först. (ventilen ser ut att sitta rätt så lär inte vara några problem).
Oj, djärvt, spännande och kul färgförslag. Svårt. Tidstypisk tvåtonslackering kan ju vara lite skoj...
Trimförslag, det är beroende vad du vill uppnå, skall den ha bra motorvägshastighet eller bara vara skoj att köra i stan?
Det är alltid en fördel att byta till elektronisk tändning om du skall trimma för lite högre varvtal då brytartändningen inte är så bra och stabil på högre varvtal etc.
/Calle
Ja, den är snygg! Tänkte precis spela lite messerschmidt genom att påpeka att det var en -68 eller tidigare, men du hann föreFederico wrote:snyggaste saabfärgen är ju den här som heter malmgrå, men den är tidigare än 1971 (fanns 1966)
http://www.tugboatlars.se/Lassessaab966.jpg


-
- Drömmare
- Posts: 8
- Joined: Tue 12 Jun 2007, 13:31
- Location: Sveriges framsida…
Calle, du måste ha en örnblick utav guds nåde!!calle wrote:Framfälgen sitter dock på fel håll så den lär kännas skum när du provkör den om du inte vänder på fälgen/däcket först. (ventilen ser ut att sitta rätt så lär inte vara några problem).
/Calle

Vad det gäller trim, får jag nog sikta på att den ska vara pigg, rolig och rask i stan (läs Gbg), hellre än att den gör 220 blås på en motorväg. Som det är nu, är hon ganska trött och treans växel har en tendens att vilja hoppa vidare till fyran på egen maskin, så det blir väl att ta en titt på kopplingen, när man ändå håller på. Så jag tar gärna emot "pigg-i-stan"-trimtips!

Tack Terraplane, för alla sköna 70-talsvulgofärgförslag!


Förresten, är det någon som vet något garage i Gbg, där man skulle kunna hyra in sig?
Kan jag sticka in den färg som jag anser omfattar SAAB på 70-talet: KOMMUNALBRUN (och jo, det står så i färgkartan...)
Strålade vacker brun i sann sjuttiotalsanda.
/G
Strålade vacker brun i sann sjuttiotalsanda.
/G
Terraplane Blues wrote:Ett bra köp - grattis!
Varför inte satsa på någon av vulofärgerna från sjuttiotalet, t ex knallorange, bajsbrun, spygrön
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Hej!
Kansker sett för många Vespor med felvänd fälg?
För ett tiotal år sedan (på tiden man hade scooterbutik/verkstad) så gjorde vi en undersökning under ett år hur många av vesporna som hade en eller båda fälgarna på fel håll. Ungefär en tredjedel!
Helt galet.
Om du bara vill köra hårt i stan så räcker en portad vev/racevev + t.ex. polinicylinder 133 och t.ex. en ljuddämpare Polini Banan.
Med en 24mm gasare och reedinsug kan du även trycka in en längre utväxling.
Förstärkt koppling behövs också.
Hippie/glitter bra idé! Man kan ju läsa om Terrapl. liknande tankar i annan tråd hehe
Kansker sett för många Vespor med felvänd fälg?
För ett tiotal år sedan (på tiden man hade scooterbutik/verkstad) så gjorde vi en undersökning under ett år hur många av vesporna som hade en eller båda fälgarna på fel håll. Ungefär en tredjedel!
Helt galet.
Om du bara vill köra hårt i stan så räcker en portad vev/racevev + t.ex. polinicylinder 133 och t.ex. en ljuddämpare Polini Banan.
Med en 24mm gasare och reedinsug kan du även trycka in en längre utväxling.
Förstärkt koppling behövs också.
Hippie/glitter bra idé! Man kan ju läsa om Terrapl. liknande tankar i annan tråd hehe