Bestyckningsfråga...V50

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Vitus
Entusiast
Entusiast

Bestyckningsfråga...V50

Post by Vitus »

Medveten om att detta ämne är väl behandlat på detta forum men men...:P

Skulle vara intressant att höra om någon här har samma delar i sitt trim som jag och därmed kan ge mig tips på den ultimata förgasar bestyckningen.
Har köpt en sprillans SHB 16:16 fugge, tips önskas.
Har varit inne på herr Alexander-hepps sida, känns dock bättre o höra från er på forumet.

Gjort Med motorn:
1 Ny italiensk standard vev inköpt på EM.
2. 21x76 i primär utv.
3. portat block cylinderfot samt insug.
4. SHB 16:16 fugge.
5. Polini "race" luftburk.
6. 75cc Polini cylinder.

MVH Niklas
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Ultimat blir det bara när du laborerar på din egen hoj, det finns inte två som är exakt lika. Rollershop rekommenderade föjande bestyckning till din förgasare:
Huvudmunstycke 68-75, med Poliniburk skulle jag välja det större och gå nedåt.
Du har väl bytt ut ditt V50 originalblås också? Annars har du nog en begränsare där.

Sen skulle jag framför allt öka lågfartsmunstycket men har tyvärr ina siffror där.

/HB
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

henrikborjeson wrote:Ultimat blir det bara när du laborerar på din egen hoj, det finns inte två som är exakt lika. Rollershop rekommenderade föjande bestyckning till din förgasare:
Huvudmunstycke 68-75, med Poliniburk skulle jag välja det större och gå nedåt.
Du har väl bytt ut ditt V50 originalblås också? Annars har du nog en begränsare där.

Sen skulle jag framför allt öka lågfartsmunstycket men har tyvärr ina siffror där.

/HB
börja med att kolla hög och lågfart i förgasaren, de levereras med olika munstycken. har köpt samma typ av förgasare vi tre tillfällen och de hade tre olika bestyckningar. Dellorto har ingen standard för vad som sitter i när man köper nytt. Dessutom sitter 16/16 på både V50:s och upp till 125cc, med olika bestyckning.

skulle gissa på att 74 är bättre än 68
Federico
Post Reply