På Blocket: Vespa 50 ET3 Electronic
På Blocket: Vespa 50 ET3 Electronic
http://www.blocket.se/vi/12448323.htm?ca=11_s
Såg lite kul ut men får den verkligen klassas som moped i Sverige? Och vad tycker försäkringsbolagen?
Såg lite kul ut men får den verkligen klassas som moped i Sverige? Och vad tycker försäkringsbolagen?
Bara det är gjord av plåt så....
Fast ngn Vespa 50 ET3 finns inte...
Kanske en ET3 med V50-motor i, alternativt en vanlig V50 Special, dock ser trumman ET3-ut..
Kan ju också vara en ET3 helt och hållet också.
Laglig är den ju inte...
I Skåne som ju ligger när europeiska fastlandet så finns ganska många gråimporterade vespor som ej är typade, försäkringsbolagen brukar inte klaga, dock om det händer ngn allvarligare olika kan det bli problem.
/C
Kanske en ET3 med V50-motor i, alternativt en vanlig V50 Special, dock ser trumman ET3-ut..
Kan ju också vara en ET3 helt och hållet också.
Laglig är den ju inte...
I Skåne som ju ligger när europeiska fastlandet så finns ganska många gråimporterade vespor som ej är typade, försäkringsbolagen brukar inte klaga, dock om det händer ngn allvarligare olika kan det bli problem.
/C
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Om jag får tillåta mig att vara lite skeptisk så är det ju trots allt så att stripes på framskärmen är tämligen enkelt att ordna till...
En Primavera 125 ET3 skiljer sig från en 125 Primavera på följande punkter:
* Cylinder med tre portar
* Brytarlöst tändsystem
* Banan-avgassystem
* Stripes på framskärm och text "Electronic" (som Rally)
* ET3-märke bak (obviously : )
* Tändlås på lamphuset
* Mattsvart svänghjulsskydd
* Svart dammskydd på framdämparen
* Svart svingamskåpa
* Lucka i vänster sidokåpa (där sitter tändboxen, innandömet är fodrat med värmeskyddande filt)
/Patrik
En Primavera 125 ET3 skiljer sig från en 125 Primavera på följande punkter:
* Cylinder med tre portar
* Brytarlöst tändsystem
* Banan-avgassystem
* Stripes på framskärm och text "Electronic" (som Rally)
* ET3-märke bak (obviously : )
* Tändlås på lamphuset
* Mattsvart svänghjulsskydd
* Svart dammskydd på framdämparen
* Svart svingamskåpa
* Lucka i vänster sidokåpa (där sitter tändboxen, innandömet är fodrat med värmeskyddande filt)
/Patrik
hej Patrik! kul att du fick titeln "dekaltrimmare", passande på just det här inlägget.
visst kan det vara så att någon ung mopedist ville strajpa upp sin V50Special med ET3 stripes.
Sedan fanns ju v50 special i mängder av olika versioner, tror att det fanns fyra olika samtidigt bara för den tyska marknaden
visst kan det vara så att någon ung mopedist ville strajpa upp sin V50Special med ET3 stripes.
Sedan fanns ju v50 special i mängder av olika versioner, tror att det fanns fyra olika samtidigt bara för den tyska marknaden
Federico
Stämmer, det dräller av dem i Tyskland, där de fanns som tre- eller fyrväxlade, utan blinkers, med blinkers (då antingen 2 eller 4 blinkers), med rund lykta, med fyrkantig lykta o s v. Hette först Vespa 50 N/Special och senare endast Vespa 50 Special. Den med fyrkantig lampa är f ö ingen favorit för mig, men smaken är ju delad...Federico wrote:Sedan fanns ju v50 special i mängder av olika versioner, tror att det fanns fyra olika samtidigt bara för den tyska marknaden

-
- Administrator
- Posts: 439
- Joined: Fri 23 May 2003, 19:34
- Location: Stockholm
- Contact: