Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengan</i>
<br />På väg hem med nyinköpt projekt, en Sprint -67.

Image

-----------------------------------------------------
...det är inte personen i filmen som har skrivit brevet...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Grattis! känns som att det finns en bit svensk scooterhistoria i det fordonet

Federico
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Ja, tanken är att allt lull-lull ska bort. Det känns riktigt kul! Det är lite pyssel med den innan den går att köra, men det är lite av idén med projektet.

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

kommer inte ihåg annonsen riktigt, men visst sitter det en 200:a i den?

Federico
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />kommer inte ihåg annonsen riktigt, men visst sitter det en 200:a i den?

Federico

Nä, förutom originalmotorn följde det med en 180 cc Rally-motor.

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengan</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />kommer inte ihåg annonsen riktigt, men visst sitter det en 200:a i den?

Federico

Nä, förutom originalmotorn följde det med en 180 cc Rally-motor.

ok, då blir det tidsmässigt rätt och en 180cc går nästan lika bra

Federico
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Jag står i valet och kvalet vilken motor jag ska satsa på. Borde jag ta originalmotorn? Jag vill kunna köra i normal stadstrafik, upp till ca 80 knyck.

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<br />Jag står i valet och kvalet vilken motor jag ska satsa på. Borde jag ta originalmotorn? Jag vill kunna köra i normal stadstrafik, upp till ca 80 knyck.

då är ju originalmotorn tillräcklig. ska du originalrenovera det övriga är det väl kul om motorn är original också

Federico
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

OOOPS!
Image

Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />OOOPS!
Image

Federico
undrar hur den andra bilden blev...:wink:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />OOOPS!
Image

Federico

Image

Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />OOOPS!
Image

Federico

Image

Federico

Du är ju en hejare på datorer & har förståss loggat in Dig på vägverkets dator, imponerande!:wink:
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Naturligtvis var redan mätarbilden fottosjåppad för annars hade ju min yllehjälm blåst all världens väg. :D

lifes a drag till you rode one
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Lite mer avpimpad. Skulle ha haft en originalsadel. Nån som har originalprylar över som jag kan tänkas behöva så mejla gärna.

Image
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Den där sadeln är ju både gräslig och asfräck. Vad du än gör så släng den inte, det är garanterat någon 80-tals-retro-intresserad som vill betala en slant för den. :cool:

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

primavera133 wrote:Den där sadeln är ju både gräslig och asfräck. Vad du än gör så släng den inte, det är garanterat någon 80-tals-retro-intresserad som vill betala en slant för den. :cool:

/JM
Tänkte slänga in en annons med mods-prylarna framöver. Det följde med en uppsättnings backspeglar förutom det som redan satt på. Det bästa är ju om man kan bruka lite byteshandel.

Både gräsligt och asfräck var en passande beskrivning! Jag fick många kommentarer när jag körde hem Vespan och stannade för att tanka mm. Flera verkade gilla pimpfaktorn.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

kolla SSK markanden, där finns en original (replica) sprintsadel billigt
Federico
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Federico wrote:kolla SSK markanden, där finns en original (replica) sprintsadel billigt
Tack för tipset. Jag såg den men var för sent ute. Den var redan paxad.
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Jag for en runda och firade midsommar i Blekinge och körde sedan vidare några dagar i Småland. Min Canon 20d fick smaka så duktigt av den småländska rotblötan att den förmodligen har tagit sin sista bild (R I P, min kära gamla vän!) :cry: *brööl-snyft*

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Läckert med svensk landsbygd! Det ser ut som tiden stått still de senaste 50 åren och att en bonde ska komma och köra på en Grålletraktor.
Terraplane Blues

Bengan wrote:Läckert med svensk landsbygd! Det ser ut som tiden stått still de senaste 50 åren och att en bonde ska komma och köra på en Grålletraktor.
Visst är det! Det finns inget vackrare än orörd svensk landsbyggd (nåja, kanske gamla scootrar). Du kanske menar en sådan traktor som på bilden, någonstans utanför Bräkne-Hoby i Blekinge? Undebrara små krokiga grusvägar att köra på, mellan gårdar och täta skogar. Mysigt!

Image
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Terraplane; -hur ofta händer det att du vänder med vespan och åker tillbaka för att fota när du just passerat ett motiv? ofta kan jag tänka mig
Federico
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Terraplane Blues wrote:
Bengan wrote:Läckert med svensk landsbygd! Det ser ut som tiden stått still de senaste 50 åren och att en bonde ska komma och köra på en Grålletraktor.
Visst är det! Det finns inget vackrare än orörd svensk landsbyggd (nåja, kanske gamla scootrar). Du kanske menar en sådan traktor som på bilden, någonstans utanför Bräkne-Hoby i Blekinge? Undebrara små krokiga grusvägar att köra på, mellan gårdar och täta skogar. Mysigt!

]http://img404.imageshack.us/img404/9974/139155ws5.jpg
Ja, jag förstod väl att det skulle stå en gammal traktor nånstans!

Kul kontrast mellan Vespan och landsbygdsvyerna.

Skön Hendrix-väska förresten.
Terraplane Blues

Federico wrote:Terraplane; -hur ofta händer det att du vänder med vespan och åker tillbaka för att fota när du just passerat ett motiv? ofta kan jag tänka mig
He-he, ja, det händer nog de allra flesta gånger då jag kör själv. Det måste vara någon form av störning, för jag kan verkligen vända och åka tillbaks till något jag såg fem minuter tidigare. Min f d sambo sa alltid att jag missade det innevarande ögonblicket p g a att jag fotograferade så infernaliskt samt att jag var okontaktbar och frånvarande under mitt fotograferande. Hmm, hon har säkert rätt... :
Bengan wrote:Ja, jag förstod väl att det skulle stå en gammal traktor nånstans!

Kul kontrast mellan Vespan och landsbygdsvyerna.

Skön Hendrix-väska förresten.
Visst, inget undgår min kameralins! :cool:

Väskan är köpt i Thailand för några år sedan och är med varje dag i ur och skur, men är fortfarande i nyskick! Allt annat chanserar och går sönder (vespor, kameror m m) men inte den. Skumt!

Landskapsbilder i all ära, men det motiv jag alltid fotograferar - oavsett om jag kör bil, scooter eller mc - är bensinmackar! Kan inte svara på varför, men det är helt klart något speciellt med mackar i allmänhet. Gillar alla mackar, gamla som nya och har följaktligen tusentals mackbilder. Jo, man är nog f-n störd... :mrgreen:

Image
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Terraplane Blues wrote:Väskan är köpt i Thailand för några år sedan och är med varje dag i ur och skur, men är fortfarande i nyskick! Allt annat chanserar och går sönder (vespor, kameror m m) men inte den. Skumt!
Eternit?

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Terraplane Blues

Väskan skulle mycket väl kunna vara av eternit! :mrgreen:

Jag fortsätter spamma forumet med bilder, ursäkta...

Idag var det mopperally i Svedala. Ca 15 deltagare körde en runda på 3-4 mil och svarade på frågor varvat med praktiska uppgifter. Jag fick den äran att vinna förstapris som bestod av pokal och ett Puma golfparaply värt 500 kr (stod det på prislappen iallafall). Eftersom jag avskyr både pokaler, paraplyer och golf, skänkte jag bort dessa per omgående. Jag hann iallafall ta en bild på priserna... :grin:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Post Reply