Vad för detta för modell?
Vad för detta för modell?
Hej allihopa! skulle behöva erat råd (newbie som man e)
Killlen har ägt vespan i 2år och nämner att han har faktura samt tullpapper!? (via mail)
-Ja, jag vet! jag får snacka med honom över telefon. men ville bara ha lite kött på benen. dvs om jag nu skall ringa överhuvudtaget.
Tycker det luktar lite indien/asien import?
Är asien vesporna rena replikor eller är dom renoverade orginal?
Något speciellt man skall tänka på om man sticker å kollar?
Länk:
http://www.blocket.se/vi/11949096.htm
Killlen har ägt vespan i 2år och nämner att han har faktura samt tullpapper!? (via mail)
-Ja, jag vet! jag får snacka med honom över telefon. men ville bara ha lite kött på benen. dvs om jag nu skall ringa överhuvudtaget.
Tycker det luktar lite indien/asien import?
Är asien vesporna rena replikor eller är dom renoverade orginal?
Något speciellt man skall tänka på om man sticker å kollar?
Länk:
http://www.blocket.se/vi/11949096.htm
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by subitus</i>
<br />Hej allihopa! skulle behöva erat råd (newbie som man e)
Killlen har ägt vespan i 2år och nämner att han har faktura samt tullpapper!? (via mail)
-Ja, jag vet! jag får snacka med honom över telefon. men ville bara ha lite kött på benen. dvs om jag nu skall ringa överhuvudtaget.
Tycker det luktar lite indien/asien import?
Är asien vesporna rena replikor eller är dom renoverade orginal?
Något speciellt man skall tänka på om man sticker å kollar?
Länk:
http://www.blocket.se/vi/11949096.htm
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
de kromdetaljer som sitter på är asien-prylar, de gamla sitter inte fast på samma sätt.
man ser inte heller om det är en 8 eller 10" Vespa. Framskärmen är inte en Touringframskärm, den är inte skarvad på mitten.
de vespor som kommer från asien kan nog vara allt från 100% original 60-talare till ombyggda bajajer. man brukar kunna se om det är ovanligt stort avstånd mellan tutkåpa och framskärm, isåfall kan man misstänka något.
Federico
<br />Hej allihopa! skulle behöva erat råd (newbie som man e)
Killlen har ägt vespan i 2år och nämner att han har faktura samt tullpapper!? (via mail)
-Ja, jag vet! jag får snacka med honom över telefon. men ville bara ha lite kött på benen. dvs om jag nu skall ringa överhuvudtaget.
Tycker det luktar lite indien/asien import?
Är asien vesporna rena replikor eller är dom renoverade orginal?
Något speciellt man skall tänka på om man sticker å kollar?
Länk:
http://www.blocket.se/vi/11949096.htm
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
de kromdetaljer som sitter på är asien-prylar, de gamla sitter inte fast på samma sätt.
man ser inte heller om det är en 8 eller 10" Vespa. Framskärmen är inte en Touringframskärm, den är inte skarvad på mitten.
de vespor som kommer från asien kan nog vara allt från 100% original 60-talare till ombyggda bajajer. man brukar kunna se om det är ovanligt stort avstånd mellan tutkåpa och framskärm, isåfall kan man misstänka något.
Federico
Kanske den skall föreställa en GS 160? Precis som Federico säger så är alla kromdetaljer sådana som kommer på vietnamesiska Vespor. Försökte kolla fotställets gummistassar, men man ser inte om de är gula. Gula=Vietnam. Golvmattan ser också vietnamesisk ut. Det skall ju vara lister.
Bäst är nog att någon som vet kollar in den, motorn kan också ha spännande lösningar.
Bäst är nog att någon som vet kollar in den, motorn kan också ha spännande lösningar.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Kanske den skall föreställa en GS 160? Precis som Federico säger så är alla kromdetaljer sådana som kommer på vietnamesiska Vespor. Försökte kolla fotställets gummistassar, men man ser inte om de är gula. Gula=Vietnam. Golvmattan ser också vietnamesisk ut. Det skall ju vara lister.
Bäst är nog att någon som vet kollar in den, motorn kan också ha spännande lösningar.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
GS160 har högre bakkåpor och kantig ytterform på luftintaget i kåpan
Federico
<br />Kanske den skall föreställa en GS 160? Precis som Federico säger så är alla kromdetaljer sådana som kommer på vietnamesiska Vespor. Försökte kolla fotställets gummistassar, men man ser inte om de är gula. Gula=Vietnam. Golvmattan ser också vietnamesisk ut. Det skall ju vara lister.
Bäst är nog att någon som vet kollar in den, motorn kan också ha spännande lösningar.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
GS160 har högre bakkåpor och kantig ytterform på luftintaget i kåpan
Federico
Garanterat en ScootRS eller Saigon SC-import.
En asienvespa kan, och brukar vara, ombyggda Bajaj (Sprint-modellen). Dom kan också vara hemmabankade otyg som får håret att resa sig på vilken entusiast som helst.
Motorn är väl det stora frågetecknet. Hur ser den ut invändigt? 110cc är det ju inte tal om, förmodligen är den på 150cc.
Lite mycket pengar för något som inte är äkta, om du frågar mig.
Mvh
Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by subitus</i>
<br />Hej allihopa! skulle behöva erat råd (newbie som man e)
Killlen har ägt vespan i 2år och nämner att han har faktura samt tullpapper!? (via mail)
-Ja, jag vet! jag får snacka med honom över telefon. men ville bara ha lite kött på benen. dvs om jag nu skall ringa överhuvudtaget.
Tycker det luktar lite indien/asien import?
Är asien vesporna rena replikor eller är dom renoverade orginal?
Något speciellt man skall tänka på om man sticker å kollar?
Länk:
http://www.blocket.se/vi/11949096.htm
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
************************
Första lagen om tvåtaktstrimning:
1: Snabb
2: Tillförlitlig
3: Billig
Välj -två- ovanstående egenskaper.
************************
En asienvespa kan, och brukar vara, ombyggda Bajaj (Sprint-modellen). Dom kan också vara hemmabankade otyg som får håret att resa sig på vilken entusiast som helst.
Motorn är väl det stora frågetecknet. Hur ser den ut invändigt? 110cc är det ju inte tal om, förmodligen är den på 150cc.
Lite mycket pengar för något som inte är äkta, om du frågar mig.
Mvh
Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by subitus</i>
<br />Hej allihopa! skulle behöva erat råd (newbie som man e)
Killlen har ägt vespan i 2år och nämner att han har faktura samt tullpapper!? (via mail)
-Ja, jag vet! jag får snacka med honom över telefon. men ville bara ha lite kött på benen. dvs om jag nu skall ringa överhuvudtaget.
Tycker det luktar lite indien/asien import?
Är asien vesporna rena replikor eller är dom renoverade orginal?
Något speciellt man skall tänka på om man sticker å kollar?
Länk:
http://www.blocket.se/vi/11949096.htm
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
************************
Första lagen om tvåtaktstrimning:
1: Snabb
2: Tillförlitlig
3: Billig
Välj -två- ovanstående egenskaper.
************************
Kolla på www.scooterhelp.com
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by subitus</i>
<br />Finns det någon sida på nätet att kolla motor och ramnummer på.
Skall tydligen vara import från vietnam sen renoverad i Danmark:P
Vet inte hur man klär in det i snälla ord men det
känns förbannat långsökt.....någon har nog blivit tutad i den affären:?
Men men...värt att kolla upp...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by subitus</i>
<br />Finns det någon sida på nätet att kolla motor och ramnummer på.
Skall tydligen vara import från vietnam sen renoverad i Danmark:P
Vet inte hur man klär in det i snälla ord men det
känns förbannat långsökt.....någon har nog blivit tutad i den affären:?
Men men...värt att kolla upp...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Den är väldigt lik den i annonsen...
http://www.ricambi.dk/vietnam1.htm
Förr fanns det fler bilder men de var tydligen tvungna att ta bort dem.
/P
http://www.ricambi.dk/vietnam1.htm
Förr fanns det fler bilder men de var tydligen tvungna att ta bort dem.
/P
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
50,000 DKK inkl moms, det är ju 60.000 svenska !!! Den som köpt en scooter till det priset kan nog hålla sig för skratt när han kommer på sin första träff och hör vad andra betalt för sina scootrar.
Dessutom, chansen att ett möbelföretag ska klara service & garanti är väl minst sagt begränsad om inte felet ligger i sadelstoppningen
mvh/Henrik B
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Paka</i>
<br />Den är väldigt lik den i annonsen...
http://www.ricambi.dk/vietnam1.htm
Förr fanns det fler bilder men de var tydligen tvungna att ta bort dem.
/P
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Dessutom, chansen att ett möbelföretag ska klara service & garanti är väl minst sagt begränsad om inte felet ligger i sadelstoppningen

mvh/Henrik B
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Paka</i>
<br />Den är väldigt lik den i annonsen...
http://www.ricambi.dk/vietnam1.htm
Förr fanns det fler bilder men de var tydligen tvungna att ta bort dem.
/P
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">