<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Jag har följt den här intressanta diskussionen dess vindlande väg från scootrar via möbler tillbaka till scootrar. Men det kan bli värre än så! Vad tycker ni om de här Lambrettorna
http://img405.imageshack.us/img405/7830 ... tx6.jpg<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Wow, vilka pärlor, vilket lyckat formspråk - helt outstanding! *trillar av stolen*. Två enastående mästerverk som får Alec Issigonis, Ferdinand Porsche, Battista Pininfarina och Corradino D'Ascanio att framstå som design-dyslektiska amatörer. Fast saknas där inte ett gäng läderfransar i handtagen och eldsflammor på tanken för att mästerverken skall kännas fullbordade? Hursomhelst, efter detta förstår jag verkligen tjusningen med custombyggen... (
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm)<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i><br />Den bakre choppern, Splinter, är en ikon i sin genre, byggd av en mästare. Spana in den läckra monoshock-bakfjädringen t ex. Fast någon originalrenoverad Lambretta lär den aldrig bli igen.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Urläckert, Jencla! Fast inte ska man väl vara <b>så </b>pessimistisk för en framtida originallambretta-renovering av denna ikon? För några delar måste väl bara vara original fortfarande? Inte? Packningarna i motorn kanske?<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Själv tycker jag den är urläcker, ett konstverk. Och jag hävdar ägarens rätt att göra vad han/hon vill med sina prylar. Jag lider mer av en grisig vanvårdad gammal fin scooter.
/scooterdaddy<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Allvarligt talat: eftersom jag vet att du omöjligt kan mena allvar, är det inte lönt att jag hetsar upp mig. Men det var uppenbarligen ett bra grepp att provocera med dessa bilder, då tråden verkligen tog fart igen. Så tack!

. Givetvis är det alltid ägarens rätt att förvalta sina ägodelar som vederbörande vill...rent juridiskt, alltså...men av moraliska och kulturhistoriska skäl för framtiden, tycker jag åtminstone man bör tänka sig för innan man lever ut sina lustar och böjelser alltför mycket... <blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i><br /><b><font color="teal">Väldigt eleganta maskiner! Instämmer till 100% med ovanstående!</font id="teal"></b>

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Med all respekt för varje enskild individs rätt till egna åsikter och personlig "smak": ta inte illa upp, Fritte - men jag är inte ett dugg förvånad!

(Pssst...jag hörde förresten att Skandinaviens långgafflar har campingträff med picnic och kasedans - eller vad de nu sysslar med - i Roskilde till helgen. Scandinavian Bikemeet heter det visst. Kanske de har plats för en till? Bara ett tips...)

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Fast det är 60 mil mellan oss tycker jag mej kunna höra original-TF gnissla tänderna av ilska vad dom gjort med dom stackars Lammysarna.
Att du vågar Jencla... han kommer fara på dej som ett ilsket vildsvin...

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Nejdå, Bobo! Jag är lugn. Bilderna på Lammy-chopprarna med tillhörande textrader visar bara att Jencla har en stor portion humor. För inte kan väl en man som har kört Isle of Man runt med en rallyutrustad Rally (om ni förstår prefixet) år 1970, ha sådana oortodoxa böjelser? Nej, han måste bara skoja...

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by P Plutt</i><br />NEJ!!! Jag tror jag är en originalnörd!!! Jag blev faktiskt lite ledsen när jag såg den stackars Lambrettan.
Måste lägga mig i diskussionen lite så att fördelningen mellan puritaner och nytänkare jämnas ut. Som tur är har jag inget alternativ när det gäller mina skotrar med tanke på tidgare ägares penselföring men när det kommer till min V50 med Caltex klistermärken så ska den ALDRIG lackas om.
Nog ska man få göra som man vill med vad man själv äger men låt också sådana som jag få ha vår tår i ögonvrån när vi inte alltid håller med om ombyggnationens skönhet!
/PP<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Du har min förståelse och mina sympatier, broder! *sträcker fram kardan*. All heder till en scooterägare med den inställningen och ödmjukheten inför framtiden. Torka tårarna och sprid vårt budskap till världen istället, du en av scooterns sanna vänner och apostlar...
/ Fredrik