Hej!
Nu har jag problem med min Touring GL-63.
Kronmuttern till kopplingen gängar upp sig hela tiden och kopplingen lossnar.
Kan jag ha loctite på gängorna?
Jag har en ny krysskil
Vad är det för spår fräst på änden på vevaxeln vid kronmuttergängorna?
Vad är det för mutter/gängor till den utvändiga fastsättningen av det stora "gula" kickdrevet
mutter sitter i nederkant utanför kopplingslocket.
Den har också gängat upp sig.
Jag hittar inget som passar, det verkar vara fingängor
mvh
Anders Rådberg
Kopplingsproblem
Hej!
Ett par svar i allafall.
(Kan jag ha loctite på gängorna?)
Javisst kan du ha loctite, men viktigast är att sätta kronmutterbrickan på rätt plats och spänna muttern rätt så hårt, ungefär 4,5kg, Har du kvar brickan bakom kopplingen?
(Vad är det för spår fräst på änden på vevaxeln vid kronmuttergängorna?)
I det spåret skall kronmutterbrickans lilla 'tunga' ligga, detta är viktigt för att låsningen av muttern skall fungera.
Vet ej i huvudet vilken dimension den muttern har, men EM-Scooters eller EHR fixar lätt en ny sådan till dig.
Viktigt här för att den inte skall skruva ur sig är att vikbrickan sitter rätt, den har en tapp som går ner och låser axeln och sedan efter fastspänning av muttern viker man upp brickan och låser muttern.
Mellan vikbrickan och muttern skall det sitta en vanlig bricka.
Du kan kolla här på P125X sprängskiss, den motorn är likadan i dessa avseende: http://www.scooterhelp.com/serial/VNX1T ... .book.html
VH,
Calle
Ett par svar i allafall.
(Kan jag ha loctite på gängorna?)
Javisst kan du ha loctite, men viktigast är att sätta kronmutterbrickan på rätt plats och spänna muttern rätt så hårt, ungefär 4,5kg, Har du kvar brickan bakom kopplingen?
(Vad är det för spår fräst på änden på vevaxeln vid kronmuttergängorna?)
I det spåret skall kronmutterbrickans lilla 'tunga' ligga, detta är viktigt för att låsningen av muttern skall fungera.
Vet ej i huvudet vilken dimension den muttern har, men EM-Scooters eller EHR fixar lätt en ny sådan till dig.
Viktigt här för att den inte skall skruva ur sig är att vikbrickan sitter rätt, den har en tapp som går ner och låser axeln och sedan efter fastspänning av muttern viker man upp brickan och låser muttern.
Mellan vikbrickan och muttern skall det sitta en vanlig bricka.
Du kan kolla här på P125X sprängskiss, den motorn är likadan i dessa avseende: http://www.scooterhelp.com/serial/VNX1T ... .book.html
VH,
Calle