Dimension på bränslerör

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Dartman
Entusiast
Entusiast

Dimension på bränslerör

Post by Dartman »

Jag har tänkt dra bränslerör i stället för ormbot av slangar jag har på monsterprimaveran. Detta för att kunna utnyttja hela utrymmet under sadeln till handskfack nu till Cannonball. Frågan är nu bara vilken minsta invändiga diameter jag behöver på rören, det behöver ju inte vara större än minsta annan diameter som kanske är i bränslekran, bränslepumpen eller förgasaren. De är i nu nämnd ordning; orginalkran, Mikuni vacuummembranpump, Si 24/24. Motorn är en PX 200 med 60-vev, Malossi och JL-blås. Om det är någon som har tips på lämplig förgasarbestyckning så kom gärna med det! Tack på förhand!

Jonas
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Dartman</i>
Om det är någon som har tips på lämplig förgasarbestyckning så kom gärna med det! Tack på förhand!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

testa med 140-145

Federico
Dartman
Entusiast
Entusiast

Post by Dartman »

Huvudmunstycke 140-145, tackar. Hur är det med lågfart och tomgång? Klart du har tips Fredrik!

Jonas
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Dartman</i>
<br />Huvudmunstycke 140-145, tackar. Hur är det med lågfart och tomgång? Klart du har tips Fredrik!

Jonas
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

har inte mixtrat så mycket med SI 24. på PHBH brukar 55 vara en bra lågfart att börja med, 60 eller 63 som sitter i original har varit för stor både till polini och malossi 210 för mig

Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

6 mm inv.dia borde räcka:wink:
Post Reply