Jag vet att PX 200 fick separat oljeinblandning, bensinmätare och kombinerat styr/tändlås som 84-års modell. Förbättrat växelkors kom -86 och -92 kom elstart.
Men hände det något annat spännande mellan 1984 och 1992?
Jag har sett uppgifter om Nicasil-cylinder och 1 växelvajer (teleflex?) istället för två. När hände detta isåfall?
Tackar för input,
/Patrik
PX 200 detaljnörderi
Hej!
Mellan 84 och 92 hände det inte så mycket på PX.
Oljetankens svetsskarv blev lite annorlunda och dålig runt 92 till att sedan komma på ett helt annat ställe och bli bra igen.
Regnbågsmärket kom väl runt 92 också tror jag.
Elstart och oljeinblandning kom vid helt olika tidpunkter på olika marknader och t.e.x i Danmark var de flesta PX utan oljeinblanding på 90-taket.
Nicasil fick vi aldrig se i Sverige.
Tror inte PX någonsin levererats med teleflexvajer men kan ha fel, PX är olik på olika marknader.
De Taiwantillverkade PX är en annan historia.
VH/Calle
p.s. det finns fort. nya PX200 till salu i Hong Kong.
Mellan 84 och 92 hände det inte så mycket på PX.
Oljetankens svetsskarv blev lite annorlunda och dålig runt 92 till att sedan komma på ett helt annat ställe och bli bra igen.
Regnbågsmärket kom väl runt 92 också tror jag.
Elstart och oljeinblandning kom vid helt olika tidpunkter på olika marknader och t.e.x i Danmark var de flesta PX utan oljeinblanding på 90-taket.
Nicasil fick vi aldrig se i Sverige.
Tror inte PX någonsin levererats med teleflexvajer men kan ha fel, PX är olik på olika marknader.
De Taiwantillverkade PX är en annan historia.
VH/Calle
p.s. det finns fort. nya PX200 till salu i Hong Kong.