Computer-speedo!

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Svint1
Lärling
Lärling

Computer-speedo!

Post by Svint1 »

Heisann!

Er det noen av dere som kjører med sykkel-computer som speedometer?
Jeg er ikke så keen på å bruke det gamle speedometeret, da det er litt vel "optimistisk" og ikke bra nok.

Derfor lurte jeg på om noen av dere bruker sykkel-computer, og hvordan dere eventuelt har montert dette på Vespa'en?

Øyvind

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />Heisann!

Er det noen av dere som kjører med sykkel-computer som speedometer?
Jeg er ikke så keen på å bruke det gamle speedometeret, da det er litt vel "optimistisk" og ikke bra nok.

Derfor lurte jeg på om noen av dere bruker sykkel-computer, og hvordan dere eventuelt har montert dette på Vespa'en?

Øyvind

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

jag har en lösning på det. bilder kommer

Federico
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Sånt där gör en bara ledsen.. Jag hade en yamaha aerox moppe med en sigma bc800 för tusen år sedan och när den gjorde 100 km/h på mätaren visade datorn 84.... :D

Har för mig att 124 på mätaren var 101 km/h på sigman. Det var dock åtminstone en aning roligt.
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mavio</i>
<br />Sånt där gör en bara ledsen.. Jag hade en yamaha aerox moppe med en sigma bc800 för tusen år sedan och när den gjorde 100 km/h på mätaren visade datorn 84.... :D

Har för mig att 124 på mätaren var 101 km/h på sigman. Det var dock åtminstone en aning roligt.

He he, ser at det kan bli litt kjipt ja... :D

Men med ny-bygget motor, bør/kan jeg ikke bli skuffet -håper jeg!

Kjekt med litt ekstra-funksjoner som tripteller, gjennomsnitt, klokke osv...

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />Glimrende!

Ser frem til hjelp! :)

Øyvind

jag hittar inga bra bilder, men ska fixa det.

jag byggde in den i befintliga hastighetsmätarhuset (tömde det på analogt innehåll), gjorde lite större hål där kilomterräknaren normalt sitter, där är istället digitalsiffrorna. annars ser det hyfsat original ut. som sagt bilder kommer

Federico
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />Glimrende!

Ser frem til hjelp! :)

Øyvind

jag hittar inga bra bilder, men ska fixa det.

jag byggde in den i befintliga hastighetsmätarhuset (tömde det på analogt innehåll), gjorde lite större hål där kilomterräknaren normalt sitter, där är istället digitalsiffrorna. annars ser det hyfsat original ut. som sagt bilder kommer

Federico

här kommer en kass mobilbild, men man ser hur det kan byggas in

Image

Federico
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

I Finland är det just nu populärt med GPS för att kolla hastigheter. Och man får en karta till på köpet... Gubben min köpte en joggingklocka med GPS och den har han använt på Vespan också... Själv lever jag fortfarande utan någon hastighetsmätare, eftersom vajerbytet har fått låg prioritet. Suck.
Post Reply