Tankmätare tradera

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Lawman
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Tankmätare tradera

Post by Lawman »

Såg denna på tradera och blev lite nyfiken på vilken/vilka modeller den hör till.
Kände hur som helst att visst var vissa saker bättre/vackrare förr.
Hmmm...är man konstig om man kan tänka sig att ha en dylik som prydnads/konstföremål i bokhyllan ??? :D:D

http://www.tradera.com/auction/aid_41230260

Image

Image
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Tror inte att den hör till någon speciell modell. I så fall till GS150 om full tank är 8 liter men man ser den ju ändå inte under limpsadeln utan att lyfta. Locket ser ut att passa de flesta modellerna om man behåller sprinten och skruven med plastknoppen.

mvh/HB
Lawman
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lawman »

Ahaaaa....Tackar tackar.
Åker smallframe så jag har ju ingen riktig koll på de stora bestarna.
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Dom där passar dåligt till gs då sadelbotten antagligen går i korken och dom passar kass på tankar från t.ex touring VGLA -59 och upp då soppakranen sitter mitt under tanklocket så att man inte får ner flottöreländet. Däremot på gamla knarrar före 58 så går det hyfsat.

"Skramlar motorn vid gaspådrag? Sätt då i större munstycken för lustgasen"

Ola B -Svensk Hastighetsförmedling
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Prydnad? Alls icke, detta är ett rent nyttoföremål

Ungefär en sådan hade jag på min Isle of Man-Rally 180. Funkade klockrent när vi körde Manx 400, 10 mil runt TT-banan efter fast och hård tidtabell. Det räckte att lyfta upp sadeln för att kolla tanknivån, perfekt när det är brådis!

Kanske något för Cannonball-åkare utan jeepdunk mellan 47-orna? Det finns motsvarande att köpa till Lambretta men de kostar tyvärr multum.
/jens
Post Reply