<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bustamente</i>
<br />Trimvev bara, sito och har bara gått upp ett snäpp på munstycket.
Har kört ca 8-9 mil nu sedan bytet av packbox och extra packningsklet mellan halvorna. Tömde ut oljan idag och det ser ut som att det håller tätt. Kör 10 till och tittar igen för säkerhets skull. Kopplingen slirar fortfarande, men inte alls lika mycket. Hoppas det försvinner helt efter ett par oljebyten till, annars får det väl bli en ny cosa...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det där lät lite konstigt... det ska sluta slira på en gång med ny olja, se till att du har ett hyffsat slack på kopplingsviren, det ska vara ca 1cm mellanrum vid handtaget innan kopplingen börjar slira, cosan kan vara rätt kinkig på detta.
Jag bytte olja igår och den luktade rätt kraftigt den här gången också men kopplingen funkar fint, fortsätter nog med täta byten ett tag till.
Min har blivit svårstartad och surnar ibland när den står stilla trots stängd bensinkran så jag byter kran, nål och flottör.
Kanske är det halvorna som inte är riktigt täta och det är därför det går ner bensin i oljan? vi får se om en vecka eller så.
// Bobo