Sip Conversion fork vs Bitubo vs Grimeca

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Sip Conversion fork vs Bitubo vs Grimeca

Post by Svint1 »

Hmmm.

Idag fikk jeg de siste delene til gaffelen, så da tenkte jeg å tørr-bygge gaffelen før jeg lakkerer delene...

Blir omtrent slik;
Image

MEN! Men selvfølgelig blir det jo problemer;
Image
Hvordan i huleste skal jeg få skrudd i fremerste skrue til kaliperen?? (det er tilsvarende den sorte nermest deg) Noen som vet??

I tillegg er det et problem at hullene i Bitubo-demperen ikke passer overens med festehullene som er på Grimeca-delen;
Image

Noen forslag på å få det hele til å passe sammen??

Hilsen Øyvind-som-vil-ut-å-kjøre...:P

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 4115
Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />Hmmm.


Hvordan i huleste skal jeg få skrudd i fremerste skrue til kaliperen?? (det er tilsvarende den sorte nermest deg) Noen som vet??

Noen forslag på å få det hele til å passe sammen??

Hilsen Øyvind-som-vil-ut-å-kjøre...:P

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Menar Du denna skruv?
Image
Förslag:
Montera skruven från andra sidan
-Borra ett genomgående hål, med försänkning för insexskallen i vänsta delen
-Fräs ett hål som bilden visar med ett nyckelgrepp i den fästet.
-Tillverka en fyrkantsmutter med samma nyckelvid.
Image
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />Hmmm.


Hvordan i huleste skal jeg få skrudd i fremerste skrue til kaliperen?? (det er tilsvarende den sorte nermest deg) Noen som vet??

Noen forslag på å få det hele til å passe sammen??

Hilsen Øyvind-som-vil-ut-å-kjøre...:P

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Menar Du denna skruv?
Image
Förslag:
Montera skruven från andra sidan
-Borra ett genomgående hål, med försänkning för insexskallen i vänsta delen
-Fräs ett hål som bilden visar med ett nyckelgrepp i den fästet.
-Tillverka en fyrkantsmutter med samma nyckelvid.
Image
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

JEPP! Det er den skruen/bolten som er problemet... :cry:
Det nytter ikke å skru den inn fra andre siden, da det er kalipperen som er gjenget og skal festes fra utsiden...

I tillegg er det ikke så mye gods å frese i...:(

Men takk for tipset!
Noen andre??

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
mavio
Lärling
Lärling
Posts: 375
Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:

Post by mavio »

Köpa en dämpare som passar? :P

För att få dit oket kan du väl borra ur gängan i oket och göra en gänga i okfästet och sätta en strl större bult från andra hållet? Fast det verkar väl lite sketchy att behöva ordna upp fästhålen i dämparen för att den ska passa?
mavio
Lärling
Lärling
Posts: 375
Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:

Post by mavio »

Kikade i ett par gamla sipkataloger och hittade eventuellt ett par ledtrådar. Här står det ju att dämparen är gjord med förskjuten reservoir för att det ska passa med skiva. Du kanske fått en tidigare modell.

Image

Här är en bild ur katalogen på en vespa med skiva där okbultarna är försänkta. Fast det kanske man inte behöver göra med den ovan nämnda dämparen.

Image

Hoppas du får ihop det snart. :D
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mavio</i>
<br />Kikade i ett par gamla sipkataloger och hittade eventuellt ett par ledtrådar. Här står det ju att dämparen är gjord med förskjuten reservoir för att det ska passa med skiva. Du kanske fått en tidigare modell.

Image

Här är en bild ur katalogen på en vespa med skiva där okbultarna är försänkta. Fast det kanske man inte behöver göra med den ovan nämnda dämparen.

Image

Hoppas du får ihop det snart. :D
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jeg håper også at jeg snart er klar for veien... :oops:

Men jeg har fått tak i en slik forsenkt skrue, så jeg må bare frese litt i kalipperen, så blir det nok plass...

Når det gjelder selve demperen, vet jeg ikke om det er forskjell på PX/Cosa- og PK-dempere fra Bitubo når det gjelder gass-tanken?

Ellers har jeg fått meg et nytt problem; http://www.scooterklubben.com/forum/top ... IC_ID=1676

Hjelp mottas med stor takk!!!

Øyvind

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

Hellu!!

Ting har løst seg.

Har fått slipt ned kalipperen og fått løs trommelen fra akslingnen.

Så etter lakkering, så kanskje jeg også får kjørt scooter i år...:oops:

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
Post Reply