Funderar på ytterligare en vespa!
Vespa-viruset har slagit till med full kraft!
<b>Någon som vet lite om denna modell.</b> Som jag förstått det hela så importerades denna modell (samt VGLA & B) <u>endast </u>till Skandinavien. Jag kan inte hitta något om den i Vespa Tecnica!
Drar man månne på sig en massa bekymmer - eller glädjeämnen - ?
Finns det reservdelar mm??
Hur är den att köra, mm.?
Mvh
Erling
Vespa VGL - 150cc - 1957 (Touring)
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Erling</i>
<br />Funderar på ytterligare en vespa!
<b>Någon som vet lite om denna modell.</b> Som jag förstått det hela så importerades denna modell (samt VGLA & B) <u>endast </u>till Skandinavien. Jag kan inte hitta något om den i Vespa Tecnica!
Mvh
Erling
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Man kan säga att det är betydligt svårare med reservdelar till Vespor före 1959, både motor och karossdelar. En del finns i det så kallade vespa-vintage sortimentet som säljs via Piaggio. Mauro Pascoli är annars den största tillverkaren av nya delar till riktigt gamla Vespor (före -59).
Om den bara finns i skandinavien kan jag inte svara på, däremot finns det liknande licenstillverkade modeller från tyska hoffman och franska ACMA.
Touring (VGL) är en fin maskin att köra men inte om man har bråttom.
Federico
<br />Funderar på ytterligare en vespa!
Mvh
Erling
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Man kan säga att det är betydligt svårare med reservdelar till Vespor före 1959, både motor och karossdelar. En del finns i det så kallade vespa-vintage sortimentet som säljs via Piaggio. Mauro Pascoli är annars den största tillverkaren av nya delar till riktigt gamla Vespor (före -59).
Om den bara finns i skandinavien kan jag inte svara på, däremot finns det liknande licenstillverkade modeller från tyska hoffman och franska ACMA.
Touring (VGL) är en fin maskin att köra men inte om man har bråttom.
Federico