Vespa VGL - 150cc - 1957 (Touring)

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Erling

Vespa VGL - 150cc - 1957 (Touring)

Post by Erling »

Funderar på ytterligare en vespa!
Vespa-viruset har slagit till med full kraft!

<b>Någon som vet lite om denna modell.</b> Som jag förstått det hela så importerades denna modell (samt VGLA & B) <u>endast </u>till Skandinavien. Jag kan inte hitta något om den i Vespa Tecnica!

Drar man månne på sig en massa bekymmer - eller glädjeämnen - ?
Finns det reservdelar mm??
Hur är den att köra, mm.?

Mvh

Erling
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Erling</i>
<br />Funderar på ytterligare en vespa!
Vespa-viruset har slagit till med full kraft!

<b>Någon som vet lite om denna modell.</b> Som jag förstått det hela så importerades denna modell (samt VGLA & B) <u>endast </u>till Skandinavien. Jag kan inte hitta något om den i Vespa Tecnica!

Drar man månne på sig en massa bekymmer - eller glädjeämnen - ?
Finns det reservdelar mm??
Hur är den att köra, mm.?

Mvh

Erling


<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Man kan säga att det är betydligt svårare med reservdelar till Vespor före 1959, både motor och karossdelar. En del finns i det så kallade vespa-vintage sortimentet som säljs via Piaggio. Mauro Pascoli är annars den största tillverkaren av nya delar till riktigt gamla Vespor (före -59).
Om den bara finns i skandinavien kan jag inte svara på, däremot finns det liknande licenstillverkade modeller från tyska hoffman och franska ACMA.
Touring (VGL) är en fin maskin att köra men inte om man har bråttom.

Federico
Erling

Post by Erling »

Tack för svaret med bra information!

Erling
Post Reply