Widetyre fremme på Touring

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Svint1
Lärling
Lärling

Widetyre fremme på Touring

Post by Svint1 »

Jeg holder for tiden på og bygger om min 1960 Vespa Touring. Med P2-motor med Polini/GS, skivebrems fremme, widetyre-kit osv. Men ønsker bredere dekk fremme. HAr SIP Conversion-gaffel med Grimeca Classic. Hvor bredt dekk kan jeg montere fremme og med hvilken felg?

www.vespatouring.blogspot.com
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />Jeg holder for tiden på og bygger om min 1960 Vespa Touring. Med P2-motor med Polini/GS, skivebrems fremme, widetyre-kit osv. Men ønsker bredere dekk fremme. HAr SIP Conversion-gaffel med Grimeca Classic. Hvor bredt dekk kan jeg montere fremme og med hvilken felg?

www.vespatouring.blogspot.com
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

jag har ingen aning om vilken bredd man kan köra på en PK gaffel. Det jag har testat och kör med själv är 100/90 fram på en originaltouring, då ligger det väldigt nära skärmfästet men inte så att det tar i. På min GS har jag 110/90 fram och det är max, här är det stötdämparen som ligger närmast däcket.

ett alternativ är väl att köra en Cosa-ytterhalva som är några millimeter bredare än originalfälgen, på så sätt borde man kunna köra 110 bredd även i PK gaffeln?

Federico
Post Reply