Hark, har skapat modell Nr 5

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Hark, har skapat modell Nr 5

Post by fritte »

<font color="navy"><font size="4"><b>Hark, har skapat modell Nr 5</b></font id="size4"></font id="navy">]
Image
Image
Image

_Vespamodellen fick, som framgår av bilderna även flytta in i pepparkakshuslandet och tillbringa julen
där tillsammans med alla tomtenissarna.
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Tävlingens snyggaste kick!
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Den mest imponerade skapelse av pepparkaka jag någonsin sett! Den är verkligen perfekt i symmetri och skala. Den var god att äta också...öhh...eller jag menar att den ser god ut!

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Gillar den här pepparkaksidén mycket! Nästa jul skall det bli en pepparkaksskoter istället för ett hus! Månne man skulle få en skoterpepparkaksform någonstans ifrån? Det skulle sitta bra på skoterklubbarnas julfester med pepparkaksskotrar!
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

mums!
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
Månne man skulle få en skoterpepparkaksform någonstans ifrån? Det skulle sitta bra på skoterklubbarnas julfester med pepparkaksskotrar!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag har en Vespa-pepparkaksform som jag köpte på Designtorget i Stockholm för ett par år sedan. Jag bakade några sådana i år. Men de kan förstås inte mäta sig med den här läckra modellen. Mina är dock väldigt goda. Jag har konjak i degen.

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
Månne man skulle få en skoterpepparkaksform någonstans ifrån? Det skulle sitta bra på skoterklubbarnas julfester med pepparkaksskotrar!

Jag har en Vespa-pepparkaksform som jag köpte på Designtorget i Stockholm för ett par år sedan. Jag bakade några sådana i år. Men de kan förstås inte mäta sig med den här läckra modellen. Mina är dock väldigt goda. <font size="3">Jag har konjak i degen.</font id="size3">

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"

Är det den flaskan som står i bakgrunden på nr4 månne?

// Bobo
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Är det den flaskan som står i bakgrunden på nr4 månne?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">...sa säpoagenten och gissade vidare. Nr 4 trodde jag vi var överens om att jag hade gjort, eller? :wink:

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Är det den flaskan som står i bakgrunden på nr4 månne?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">...sa säpoagenten och gissade vidare. Nr 4 trodde jag vi var överens om att jag hade gjort, eller? :wink:

/ Fredrik

Sniff...sniff... är det inte lite rökigt här?

// Bobo
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Definitivt tvåtaktsrök! Mycket suspekt, Holmes! Här borde omedelbart göras en analys av modellens deg, för att undersöka cognacshalten... Khann jag få en schkoterpjepperkaka till!
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Definitivt tvåtaktsrök! Mycket suspekt, Holmes! Här borde omedelbart göras en analys av modellens deg, för att undersöka cognacshalten... Khann jag få en schkoterpjepperkaka till!

Det fanns nog bara en peppis, kanske du kan höra med TerraFredrik om han har nån minimajs kvar... borde finnas en halv burk minst.

// Bobo
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Definitivt tvåtaktsrök! Mycket suspekt, Holmes! Här borde omedelbart göras en analys av modellens deg, för att undersöka cognacshalten... Khann jag få en schkoterpjepperkaka till!

Det fanns nog bara en peppis, kanske du kan höra med TerraFredrik om han har nån minimajs kvar... borde finnas en halv burk minst.

// Bobo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">De låg i en plastlåda faktiskt. Jag kan lägga några i ett kuvert och skicka om du vill? Eller clementiner, bananer, avocado, minitomater, grape - bara hojta till vad ni vill ha! :)

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br />
Jag har en Vespa-pepparkaksform som jag köpte på Designtorget i Stockholm för ett par år sedan. Jag bakade några sådana i år. Men de kan förstås inte mäta sig med den här läckra modellen. Mina är dock väldigt goda. Jag har <b><font size="4">konjak </font id="size4"></b>i degen.

/Jörgen

Är det det som kallas etanolkonvertering?:D:D
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<b><font color="brown">Hoppas Bustamente ser modellen, han funderar ju på att lacka brunt, här har han ett bra exempel!</font id="brown"></b>:)
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br />
Jag har en Vespa-pepparkaksform som jag köpte på Designtorget i Stockholm för ett par år sedan. Jag bakade några sådana i år. Men de kan förstås inte mäta sig med den här läckra modellen. Mina är dock väldigt goda. Jag har <b><font size="4">konjak </font id="size4"></b>i degen.

/Jörgen

Är det det som kallas etanolkonvertering?:D:D

Jag hittade en oäten pepparkaka, som jag har gjort med ovan nämnda form. Så här ser den ut:
Image

/Jörgen

Post Reply