Fritte, Nr 8 vann, Tack alla

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Stort grattis!

Otroligt snygg och proffsig modell.
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Wow, jag hade inte gissat på spånplatta som material. Där ser man. Noggrannhet vid ytbehandlingen kan förvandla skitmaterial till en juvel. Var jag förresten den ende som offentligt gissade på Fritte som upphovsman?

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>

Wow, jag hade inte gissat på spånplatta som material. Där ser man. Noggrannhet vid ytbehandlingen kan förvandla skitmaterial till en juvel. Var jag förresten den ende som offentligt gissade på Fritte som upphovsman?

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"

Jag gissade också Fritte (STORT GRATTIS!)

Hur många timmar tog det att tillverka modellen?

Federico
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Bara att börja producera och börja sälja! Folk verkar ju redan börja slåss om den här. Eventuellt olika modeller också? En GL åt mig i så fall, tack!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Tack alla!
Spånplattor var lätt att jobba i och har en bra vikt. Genom att limma ihop utsågade bitar i olika tjocklekar, fick man rätt snabbt ett grovt "råämne" att börja utforma. Sen kom filandet, karvandet & spacklandet.
Som så ofta när man bygger någonting så tog den betydligt längre tid att göra än jag hade räknat med, c:a 100 timmar.
Jag hade länge funderat på att göra en scootermodell och tack vare denna tävling blev det äntligen av.:D

Fritte
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Emellanåt behöver man som sagt ett bra svepsjäl för att få något gjort! Mycket enklare att hänvisa till en tävling med tidsbegränsning än att pyssla utan fasta mål. Och enklare att förklara om folk undrar! Åtminstone för mig var det så... :wink:
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

Grattis! Helt rätt modell vann.
Ställer du in den i vitrinskåpet nu eller hamnar den på e-bay?

Crispin
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br />
Grattis! Helt rätt modell vann.
Ställer du in den i vitrinskåpet nu eller hamnar den på e-bay?

Crispin
Image

Långtidsparkering...
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Scootern gör sig perfekt i bokhyllan! Det ser ut som matruschkorna till vänster föreställer beatlarna - kan det vara så? Var har du köpt dem och fanns Jimi också? :)

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Scootern gör sig perfekt i bokhyllan! Det ser ut som matruschkorna till vänster föreställer beatlarna - kan det vara så? Var har du köpt dem och fanns Jimi också? :)

/ Fredrik
Visst e det Beatles! Min son köpte dom åt mig i Ryssland på 90-talet.:):D:):D
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Scootern gör sig perfekt i bokhyllan! Det ser ut som matruschkorna till vänster föreställer beatlarna - kan det vara så? Var har du köpt dem och fanns Jimi också? :)

/ Fredrik

no Jimi: http://stores.ebay.com/Goods-of-Russia

Federico
Post Reply