Fritte, Nr 8 vann, Tack alla
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Wow, jag hade inte gissat på spånplatta som material. Där ser man. Noggrannhet vid ytbehandlingen kan förvandla skitmaterial till en juvel. Var jag förresten den ende som offentligt gissade på Fritte som upphovsman?
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Wow, jag hade inte gissat på spånplatta som material. Där ser man. Noggrannhet vid ytbehandlingen kan förvandla skitmaterial till en juvel. Var jag förresten den ende som offentligt gissade på Fritte som upphovsman?
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
/Jörgen
Jag gissade också Fritte (STORT GRATTIS!)
Hur många timmar tog det att tillverka modellen?
Federico
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
/Jörgen
Jag gissade också Fritte (STORT GRATTIS!)
Hur många timmar tog det att tillverka modellen?
Federico
Tack alla!
Spånplattor var lätt att jobba i och har en bra vikt. Genom att limma ihop utsågade bitar i olika tjocklekar, fick man rätt snabbt ett grovt "råämne" att börja utforma. Sen kom filandet, karvandet & spacklandet.
Som så ofta när man bygger någonting så tog den betydligt längre tid att göra än jag hade räknat med, c:a 100 timmar.
Jag hade länge funderat på att göra en scootermodell och tack vare denna tävling blev det äntligen av.
Fritte
Spånplattor var lätt att jobba i och har en bra vikt. Genom att limma ihop utsågade bitar i olika tjocklekar, fick man rätt snabbt ett grovt "råämne" att börja utforma. Sen kom filandet, karvandet & spacklandet.
Som så ofta när man bygger någonting så tog den betydligt längre tid att göra än jag hade räknat med, c:a 100 timmar.
Jag hade länge funderat på att göra en scootermodell och tack vare denna tävling blev det äntligen av.

Fritte
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br />
Grattis! Helt rätt modell vann.
Ställer du in den i vitrinskåpet nu eller hamnar den på e-bay?
Crispin

Långtidsparkering...
<br />
Grattis! Helt rätt modell vann.
Ställer du in den i vitrinskåpet nu eller hamnar den på e-bay?
Crispin

Långtidsparkering...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Scootern gör sig perfekt i bokhyllan! Det ser ut som matruschkorna till vänster föreställer beatlarna - kan det vara så? Var har du köpt dem och fanns Jimi också?
/ Fredrik
Visst e det Beatles! Min son köpte dom åt mig i Ryssland på 90-talet.
:D:):D
<br />Scootern gör sig perfekt i bokhyllan! Det ser ut som matruschkorna till vänster föreställer beatlarna - kan det vara så? Var har du köpt dem och fanns Jimi också?

/ Fredrik
Visst e det Beatles! Min son köpte dom åt mig i Ryssland på 90-talet.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
/ Fredrik
no Jimi: http://stores.ebay.com/Goods-of-Russia
Federico

/ Fredrik
no Jimi: http://stores.ebay.com/Goods-of-Russia
Federico