Jag vill egentligen bara säga att min lilla V50 går som en klocka nu. Det krävdes nytt tändstift, nytt munstycke och nål, dvs mindre än 100 spänn. Nu går hon fint, runt 45 km/h. Det satt ett 70-munstycke på, kan ni tänka er? De hade bara 56 på på Vespa-service, men satan vilken skillnad. Måste maila han jag köpte den av som inte trodde man kunde få igång den.
Kommer ändå byta vev i vinter, även om det känns bra som det är. Dumt med en 75 cc på utan att den gör någon större nytta...
Vill tacka för all hjälp, men för det betyder det inte att jag kommer vara tyst.
Vi hörs snart igen!
I'm in love!!!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kejj</i>
<br />Grattis Manci!
Ja de är helt underbara att köra.
De har liksom en egen vilja och själ.
Attityd!
Kul att din fixade sig så bra/lätt! <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Den är ju inte klar än, men det är skönt att den funkar.
Nu krävs 10"-hjul, en fungernade hastighetsmätare samt en fräck hjälm, sen kan jag åka ordentligt.
Vad har du för förgasare på din och har du 10"-are på?
<br />Grattis Manci!
Ja de är helt underbara att köra.
De har liksom en egen vilja och själ.
Attityd!
Kul att din fixade sig så bra/lätt! <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Nu krävs 10"-hjul, en fungernade hastighetsmätare samt en fräck hjälm, sen kan jag åka ordentligt.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />Lovely!
...ovanligt med så fin framskärm på en V50...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jasså, det visste jag inte... kul för mig då
<br />Lovely!

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Well, det har jag ingen aning om. avgasröret ser ut som den som Terra har på sin röda. Hjulens tum har jag inte tittat efter. v50'n är nu ställd på vinterförvaring. Det ska ju bli nollgradigt i sthlm till helgen.
Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
Well, det har jag ingen aning om. avgasröret ser ut som den som Terra har på sin röda. Hjulens tum har jag inte tittat efter. v50'n är nu ställd på vinterförvaring. Det ska ju bli nollgradigt i sthlm till helgen.
Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />Lovely!
fick min inkörd i en vägg när den stod fastlåst.. vafan, liksom.
2x v50 '81, luna 50s
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />Lovely!

fick min inkörd i en vägg när den stod fastlåst.. vafan, liksom.
2x v50 '81, luna 50s
Just det, bra och kraftfulla lås är klokt självförsvar när man är rädd om sin söta tvåhjuling. Liksom att inte parkera den var som helst när om helst. En dold strömbrytare kopplad till dödaren är också en beprövad klassiker, då är det svårare att få igång den för den lede tjyven.
Tråkigt, men det är gatans lag. Sedan kan man tyvärr bli av med den ändå. Söt moppe, för övrigt.
/jens
Tråkigt, men det är gatans lag. Sedan kan man tyvärr bli av med den ändå. Söt moppe, för övrigt.
/jens
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>Söt moppe, för övrigt.
/jens
Thanx! Hon är egentligen ännu finare. Har inte dammat av henne sedan jag köpte henne. Ska tvätta och putsa lite på henne under julhelgen
/jens
Thanx! Hon är egentligen ännu finare. Har inte dammat av henne sedan jag köpte henne. Ska tvätta och putsa lite på henne under julhelgen