Har lite bryderier med min Touring -59. Förgasaren är en SI 20/17 och jag hittar inte flottörhuspackning som passar, nån som vet var man hittar det? Köpte packningssats för SI-förgasare på EM, men flottörhuspackningen är lite för mycket vinklad liksom. SIP säljer enbart exakt samma packningssats som EM. Packning 31 på bilden nedan ser för övrigt ut att vara precis den jag behöver (delen över själva flottörhuset och delen över/kring munstyckena är helt parallella liksom, vilket EM-kitets packning inte är).

En annan fråga:
Luftfiltret på min förgasare verkar för övrigt inte vara original, för det har chokespjäll, vilket även själva förgasarhuset har, som väl borde vara det enda chokespjället på en 59:a, enligt:

När jag plockade isär scootern så var chokevajern kopplad till bägge spjällen i serie, men det verkar klyddigt att få dit och injusterat snyggt, så om jag bara ska använda det ena chokespjället antar jag att det är bäst att använda det "modernare", alltså enbart det i luftfiltret, inte det i inloppet till förgasarhuset?
mvh
// Johnny, Limhamn