Byte av Vajer V50

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kejj</i>
<br />Wirespännarna gick inte att skruva på en endaste mm. DE sitter hårdare än berg!
Men nu är den hopplockad och väntar på att jag orkar igen.
Ibland kändes det att en slägga skulle sitta fint :D
inbyggda aggresioner :)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Prova en dusch med rostlösande medel, t ex "556". Du höll väl emot wirespännaren med annan nyckel när du försökte skruva på muttrarna? Där är ju en vanlig mutter i ändan på wirespännaren som skall lossas innan man kan skruva in wirespännaren. Med fördel används alltså två fasta nycklar (har för mig att det är nr 8).

Slägga är aldrig fel när något jävlas! I ren desperation och aggression över ett fastrostat avgassystem, drog jag en yxa genom en bagagehuv på en gammal folkvagn jag hade tidigare. Det kostade 2.000 kr för ny bagagehuv och lack, men det var helt klart värt varenda öre. Man måste visa vem som bestämmer! :D

Scooterhälsningar

/ Fredrik
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Varför kommer all information pö om pö?
I början var det bara att byta vajern, nu är vi inne på rostlösande och nyklar med siffror på. :D
Nä nu har jag gjort så det räcker! Det går att växla med den.
Den startar dock inte men det får vespaservice ta hand om! Mer spänning i år blir det inte!

Har ju ingen plats att meka på!

Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Hey Kejj!

Går den inte längre? Jag har fått igång min, men den går inte som den ska. Hoppas de kan fixa den. Vad är det för fel?

/a.k.a poverino
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Kollat, stiftet, bensinkabeln och så. Det är ok, vid en test med stiftet mot metallhöljet gick den banimig nästan igång på det.
Kickar man så går motorn runt och puffar ett par ggr men den kommer liksom inte riktigt igång för tändning.
Det har vart lite svårstartat men efter ett tag gick den igång direkt, men efter en regning dag på stan och en natts sömn ville den aldrig mer gå igång. Har dock inte prövat att rulla igång den då vädret inte tillåtit det.
Så det återstår att se, hade jag haft garage hade jag meckat själv. Gud vet vad Vespa Service kommer att ta för detta.
Och med tanke på mina försök med vajern bör jag lämna allt till dem.

Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
Post Reply