GS 150 - GS 160

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Dartman
Entusiast
Entusiast

GS 150 - GS 160

Post by Dartman »

Passar växelhandtaget (alltså den rörliga biten som kopplingshandtaget sitter fast på, gasmotsvarigheten fast på vänstersidan) från en GS 150 även en GS 160? På vår GS 160 har någon fiffig hobbymekaniker slagit bort lite aluminium för att kunna använda en längre vajernippel på kopplingsvajern. Fiffig snubbe:(

Jonas
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Dartman</i>
<br />Passar växelhandtaget (alltså den rörliga biten som kopplingshandtaget sitter fast på, gasmotsvarigheten fast på vänstersidan) från en GS 150 även en GS 160? På vår GS 160 har någon fiffig hobbymekaniker slagit bort lite aluminium för att kunna använda en längre vajernippel på kopplingsvajern. Fiffig snubbe:(

Jonas
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

he he, jag har också ett sånt "proffsmeck" på ett gammalt styre. Jag har aldrig testat GS150, men Touring passar på GS160. kollar just nu CIF katalogen...

jodå: kolla den högra

Image

Federico
Dartman
Entusiast
Entusiast

Post by Dartman »

Tack Fredrik, du är f-n ta mej fantastisk!!!

Jonas
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Dartman</i>
<br />Tack Fredrik, du är f-n ta mej fantastisk!!!

Jonas

tack Jonas! jag blir ju så glad när du mekar GS160!

Federico
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Kan annars tipsa om ett aluminiumlod som heter Alutite
http://www.alutite-world.com/swe/ och som är riktigt bra att snygga till aluminium med. Kräver lite labbande på enkla billiga delar först men när man får kläm på det är det finemang.

Funkar inte på legeringar som förgasare och huvkråkor. Skulle flytta en pinne på en huvkråka och fick en fin pöl när jag värmde den :(

/Henrik B
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by henrikborjeson</i>
<br />. Skulle flytta en pinne på en huvkråka och fick en fin pöl när jag värmde den :(

/Henrik B

Brukar inte de vara zinkgjutningar?:):)
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">. Skulle flytta en pinne på en huvkråka och fick en fin pöl när jag värmde den :(

Brukar inte de vara zinkgjutningar?:):)
-> Jag har också gjort samma upptäckt the hard way...
Post Reply